امین، معصومه (1394). بررسی نقش غذا در ارزیابی گردشگری غذا و جذب توریسم، اولین همایش بین المللی و چهارمین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پایدار، همدان.
باسامی، احمد؛ علم بیگی، امیر و مرادی، مصطفی (1399). تأثیر ارزش مصرف غذای محلی بر قصد رفتاری گردشگران: مورد مطالعه مناطق نمونه گردشگری روستایی اورامانات در استان کردستان. فصلنامه علوم ترویج و آموزش کشاورزی، 16(2)، 163-180.
باشکوه اجیرلو، محمد؛ رحیمی کلور، حسین؛ زارعی، قاسم و حاجی حیدری، فهیمه (۱۳۹۵). بررسی رفتار گردشگر در رابطه با خوراک سنتی با تأکید بر نظریه اقدام منطقی شده، سومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی.
باقرسلیمی، سعید و لاریجانی، سحر (1397). نقش ویژگیهای شخصیتی مرتبط با غذای گردشگران در رضایت و وفاداری آنان. گردشگری و توسعه، 7(4)، 134-152.
بخشایش، ریحانه السادات؛ محمد شفیعی، مجید و کاظمی، علی (1402). کیفیت مقصد گردشگری، هویتیابی برند مقصد و نیتهای رفتاری گردشگر: رویکرد روش پژوهش آمیخته. گردشگری و توسعه، 12(1), 25-42.
بهبودی، امید؛ رجوعی، مرتضی؛ زارعی، عظیم و شجاعی باغینی، گلنار (1397). طراحی الگوی معیارهای ارزیابی عملکرد بازاریابی در صنعت گردشگری ایران. فصلنامة گردشگری و توسعه، 7 (4)، 82-61.
جعفری مهرآبادی، مریم؛ اکبری، مجید؛ عطایی، فرزانه و رازقی، فرزانه (1396). مدل یابی ساختاری- تفسیری عوامل موثر بر توسعه گردشگری غذا (نمونه موردی: شهر رشت). مطالعات برنامهریزی سکونتگاه های انسانی (چشم انداز جغرافیایی)، 12 (40)، 698-681.
رحمان سرشت، حسین و هرندی، عطاءاله (1396). مدلی برای کنترل راهبردی حاکمیت شرکتی با استفاده از استراتژی تئوری داده بنیاد کلاسیک. فصلنامه پژوهشهای مدیریت عمومی، 10 (37)، 29-58.
زیتونلی، عبدلحمید و سودی، نعمت اله (1400). تحلیل عوامل موثر بر تمایلات رفتاری گردشگران به مقصد در بازدید از رویداد سوارکاری شهر گنبدکاووس. مطالعات رفتار مصرفکننده. 8(3). 79-99.
سعیدا اردکانی، سعید؛ الحسینی المدرسی، سید مهدی؛ حسینی، فریده سادات؛ پزشکی نجف آبادی، فرشته (1398). چگونگی اثر ویژگی ها، پیامدها و ارزش ها در قالب ساختار شناختی بر نیات رفتاری. دو فصلنامه کاوشهای مدیریت بازرگانی، 11(22)، 283-303.
سیادت، سعیده؛ امینی، محمدتقی؛ پرهیزگار، محمدمهدی و سالار، جمشید (1398). طراحی و تبیین الگوی راهبردی کنترل استراتژیک با رویکرد خودکنترلی بر مبنای نظریهپردازی دادهبنیاد. مدیریت سازمانهای دولتی، 8 (1)، 11-32.
شاه حسینی، محمدعلی؛ نظری، محسن؛ ترکستانی، محمد صالح و قربانی، فاطمه (1400). مدل مفهومی مسئولیت اجتماعی شرکتها در حوزه گردشگری ایران با رویکرد نظریه داده بنیاد. مطالعات مدیریت گردشگری، 16(53)، 109-171.
شیرخدایی، میثم؛ علی زاده ثانی، محسن و آملی دیوا، فهیمه (1395). بررسی تاثیر تصویر مقصد بر رضایت و مقاصد رفتاری در گردشگری سلامت (مورد مطالعه: آبگرم معدنی لاویج). فصلنامه برنامهریزی و توسعه گردشگری، 5(17)، 145-128.
طهماسبی، اصغر؛ فیروزیان اصل، یوسف و قاسمی وسمهجانی، ابوطالب. (1400). تحلیل فضایی جاذبههای گردشگری غذا موردمطالعه: استان مازندران. گردشگری و توسعه، 10(3)، 117-129.
کریمی علویجه، محمدرضا؛ اصلانی افراشته، امیر؛ نائلی، مریم. (1398). کاوشی بر تبیین پیشایندها (پیش زمینهها) و پیامدهای رضایت از تجربه سفر گردشگران سالمند. فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، 14(54)، 34-1.
گلی، آرمین، قلی پورسلیمانی، علی، و دل افروز، نرگس. (1400). نقش قدرت داستان سرایی رسانههای اجتماعی در توسعه مقصد گردشگری جزیره قشم. مطالعات رفتار مصرف کننده، 8 (3)، 117-139.
معتمدی مهر، اکبر و مصداقی، حسین. (1390). جغرافیای تغذیه، رویکردی نوین در گردشگری شرق گیلان. چشمانداز جغرافیایی (مطالعات انسانی)، 6 (15)، 137-120.
نیک رفتار، طیبه؛ کریمی زاده، الهه؛ حسینی، الهه. (1397). شناسایی عوامل تاثیرگذار بر گردشگران در مصرف غذاهای محلی: مورد مطالعه استان گیلان. فصلنامه گردشگری و توسعه، 7(4)، 133-119.
References
Aguilera, J. M. (2018). Relating food engineering to cooking and gastronomy. Comprehensive Reviews in Food Science and Food Safety, 17) 4(, 1021-1039.
Amin, M. (2015). Investigating the role of food in evaluating food tourism and attracting tourism. The first international conference and the fourth national conference on tourism, geography and sustainable environment, Hamedan (in Persian).
Andersson, T. D., Mossberg, L., & Therkelsen, A. (2017). Food and tourism synergies: Perspectives on consumption, production and destination development. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 17(1), 1-8.
Bakhshayesh, M., Mohammad Shafiee, M., & Kazemi, A. (2022). Destination quality, destination brand identification and behavioral intentions: A mixed method approach. Journal of Tourism and Development, in Press, Accepted Manuscript, Available Online from 4 April 2022 (in Persian).
Baqersalimi, S., & Larijani, S. (2018). The role of food-related personality traits in tourists on their satisfaction and loyalty. Tourism and Development Quarterly, 7(4), 152-134 (in Persian).
Basami, A., Alambeigi, A., & Moradi, M. (2021). The Impact of Local Food Consumption Value on Tourists’ Behavioral Intention: The Case of Oramanat Rural Tourism Areas in Kurdistan Province. Iranian Agricultural Extension and Education Journal, 16(2), 163-180 (in Persian).
Bashokuh Ajirloo, M., Rahimi Klor, H., Zarei, Q., & Haji Heydari, F. (2016). A Study of Tourist Behavior in Relation to Traditional Food with Emphasis on Rational Action Theory. Third International Conference on New Approaches in the Humanities (in Persian).
Behbudi, O., Rajoui, M., Farming, M., & Shojaei Baghini, G. (2018). Designing a model for evaluating marketing performance criteria in the Iranian tourism industry. Tourism and Development Quarterly, 7(4), 82-61 (in Persian).
Berbel-Pineda, J. M., Palacios-Florencio, B., Ramírez-Hurtado, J. M., & Santos-Roldán, L. (2019). Gastronomic experience as a factor of motivation in the tourist movements. International Journal of Gastronomy and Food Science, 18, 100171.
Björk, P., & Kauppinen-Räisänen, H. (2016). Exploring the multi-dimensionality of travellers' culinary-gastronomic experiences. Current Issues in Tourism, 19(12), 1260-1280.
Bu, Y., Parkinson, J., & Thaichon, P. (2021). Digital content marketing as a catalyst for e-WOM in food tourism. Australasian Marketing Journal, 29(2), 142-154.
Chavarria, L. C. T., & Phakdee-Auksorn, P. (2017). Understanding international tourists' attitudes towards street food in Phuket, Thailand. Tourism Management Perspectives, 21, 66-73.
Chavarria, L. C. T., & Phakdee-Auksorn, P. (2017). Understanding international tourists' attitudes towards street food in Phuket, Thailand. Tourism Management Perspectives, 21, 66-73.
Chhabra, D., Lee, W., Zhao, S., & Scott, K. (2013). Marketing of ethnic food experiences: Authentication analysis of Indian cuisine abroad. Journal of Heritage Tourism, 8(2-3), 145-157.
Choe, J. Y. J., & Kim, S. S. (2018). Effects of tourists’ local food consumption value on attitude, food destination image, and behavioral intention. International journal of hospitality management, 71, 1-10.
Ellis, A., Park, E., Kim, S., & Yeoman, I. (2018). What is food tourism?. Tourism management, 68, 250-263.
Folgado-Fernández, J. A., Campón-Cerro, A. M., & Hernández-Mogollón, J. M. (2019). Potential of olive oil tourism in promoting local quality food products: A case study of the region of Extremadura, Spain. Heliyon, 5(10).
Fountain, J. (2022). The future of food tourism in a post-COVID-19 world: insights from New Zealand. Journal of tourism futures, 8(2), 220-233
Fountain, J., Cradock-Henry, N., Buelow, F., & Rennie, H. (2021). Agrifood tourism, rural resilience, and recovery in a postdisaster context: insights and evidence from Kaikōura-Hurunui, New Zealand. Tourism Analysis, 26(2-3), 135-149.
Ghanem, M. S. (2019). The behavioral intention of tourists toward local foods: An applied research on the local foods served in Egyptian Siwa Oasis. Journal of Service Science and Management, 12(6), 714-741.
Goli, A; Gholipoor Soleimani, A., & Delafrooz, N. (2021). The role of social media storytelling power in the development of Qeshm Island tourism destination. Consumer Behavior Studies Journal, 8(3), 117-139 (in Persian).
Hall, C. M. (2020). Improving the recipe for culinary and food tourism? The need for a new menu. Tourism Recreation Research, 45(2), 284-287.
Hall, C. M., & Gössling, S. (Eds.). (2016). Food tourism and regional development: Networks, products and trajectories. Routledge.
Jafari Mehrabadi, M; Akbari, M; Ataiee, F; & Razeqi, F. (2017). Structural-interpretive modeling of factors affecting the development of food tourism (Case study: Rasht). Planning Studies of Human Settlements (Geographical Perspective), 12 (40), 698-681 (in Persian).
Jeaheng, Y., & Han, H. (2020). Thai street food in the fast growing global food tourism industry: Preference and behaviors of food tourists. Journal of Hospitality and Tourism Management, 45, 641-655.
Karimi Alavijeh, M.R; Aslani Afrashteh, A., & Naeli, M. (2019). Explanation of Antecedents and Consequences of the Satisfaction of Elderly Tourists’ Travel Experience. Tourism Management Studies, 14(45), 1-34 (in Persian).
Kunwar, R. R. (2017). Food tourism revisited. Journal of Tourism and Hospitality Education, 7, 83-124.
Lai, I. K. W. (2020). An examination of satisfaction on word of mouth regarding Portuguese foods in Macau: Applying the concept of integrated satisfaction. Journal of Hospitality and Tourism Management, 43, 100-110.
Lee, T. H. (2009). A structural model to examine how destination image, attitude, and motivation affect the future behavior of tourists. Leisure sciences, 31(3), 215-236.
Leri, I., & Theodoridis, P. (2019). The effects of the winery visitor experience on emotions, satisfaction and on post-visit behaviour intentions. Tourism Review, 74(3), 480-502.
Levitt, J. A., Meng, F., Zhang, P., & DiPietro, R. B. (2019). Examining factors influencing food tourist intentions to consume local cuisine. Tourism and Hospitality research, 19(3), 337-350.
Mejia, C., Hua, N., Wei, W., Fu, X., & Wang, Y. (2018). The promise of the 2016 USA-China tourism year: Strategies to boost tourism exchange.
Mohammad Shafiee, M., Foroudi, P., & Tabaeeian, R. A. (2021). Memorable experience, tourist-destination identification and destination love. International Journal of Tourism Cities, 7(3), 799-817.
Motamedimehr, A., & Mesdaghi, H. (2011). Nutrition geography a modern approach in eastern Guilan tourism. Journal of Studies of Human Settlements Planning, 6(15), 120-137 (in Persian).
Nikraftar, T., KArimizade, E., & Hosseini, E. (2019). Identification of factors influencing tourists in local food consumption: Case study of Guilan province. Tourism and Development Quarterly, 7(4), 119-133 (in Persian).
Okumus, B. (2021). Food tourism research: a perspective article. Tourism Review, 76(1), 38-42.
Okumus, B., Koseoglu, M. A., & Ma, F. (2018). Food and gastronomy research in tourism and hospitality: A bibliometric analysis. International Journal of Hospitality Management, 73, 64-74.
Ongsakul, V., Ali, F., Wu, C., Duan, Y., Cobanoglu, C., & Ryu, K. (2021). Hotel website quality, performance, telepresence and behavioral intentions. Tourism Review, 76(3), 681-700.
Prayag, G., Hosany, S., Muskat, B., & Del Chiappa, G. (2017). Understanding the relationships between tourists’ emotional experiences, perceived overall image, satisfaction, and intention to recommend. Journal of travel research, 56(1), 41-54.
Rahman Seresht, H., & Harandi, A. (2017). A model for strategic control of corporate governance using the classical data theory strategy. Quarterly Journal of Public Management Research, 10(37), 29-58 (in Persian).
Rahman, M. S., Zaman, M. H., Hassan, H., & Wei, C. C. (2018). Tourist’s preferences in selection of local food: perception and behavior embedded model. Tourism Review, 73(1), 111-132.
Ratnasari, R. T., Gunawan, S., Mawardi, I., & Kirana, K. C. (2021). Emotional experience on behavioral intention for halal tourism. Journal of Islamic Marketing, 12(4), 864-881.
Rinaldi, C. (2017). Food and gastronomy for sustainable place development: A multidisciplinary analysis of different theoretical approaches. Sustainability, 9(10), 1748.
Saeida Ardekani, S; Alhosseini Almodarresi, S.M; Hosseini, F.S; Pezeshki, F. (2020). The effects of attributes, consequences and values in the form of a cognitive structure on behavioral intentions. Journal of Business Administration Researches, 11(22), 283-303 (in Persian).
Shahhoseini, M.A., Nazari, M., Torkestani, M.S., & Ghorbani, F. (2021). The Conceptual Model of corporate Social Responsibility in the Field of Iran’s Tourism with Grounded Theory Approach. Tourism Management Studies, 16(53), 109-172. (in Persian).
Sheoran, M., & Kumar, D. (2022). Benchmarking the barriers of sustainable consumer behavior. Social Responsibility Journal, 18(1), 19-42.
Shirkhodai, M. Alizadeh Thani, M., & Ameli Diva, F. (2016). Investigating the effect of destination image on satisfaction and behavioral goals in health tourism. Quarterly Journal of Tourism Planning and Development, 5(17), 145-128 (in Persian).
Siadat, S., Amini, M.T., Parhizgar, M.M., & Salar, J. (2019). Designing and Explaining the Model of Strategic Control with Self-Controlling Approach Based on Data-Based Theorizing. Quarterly Journal of Public Organizations Management, 8(1), 11-32 (in Persian).
Soltani, M., Soltani Nejad, N., Taheri Azad, F., Taheri, B., & Gannon, M. J. (2021). Food consumption experiences: a framework for understanding food tourists’ behavioral intentions. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 33(1), 75-100.
Tahmasebi, A., Firoziyan Asl, Y., & Ghasemi vasmejani, A. (2021). Spatial Analysis of Food Tourism Attractions Case Study of Mazandaran Province. Journal of tourism and development, 10(3), 117-129 (in Persian).
Ting, H., Fam, K. S., Hwa, J. C. J., Richard, J. E., & Xing, N. (2019). Ethnic food consumption intention at the touring destination: The national and regional perspectives using multi-group analysis. Tourism Management, 71, 518-529.
Tsai, C. T. S., & Wang, Y. C. (2017). Experiential value in branding food tourism. Journal of Destination Marketing & Management, 6(1), 56-65.
Vargas-Sánchez, A., & Moral-Moral, M. (2018). Halal tourism: state of the art. Tourism Review, 74(3), 385-399.
Widjaja, D. C., Jokom, R., Kristanti, M., & Wijaya, S. (2020). Tourist behavioural intentions towards gastronomy destination: evidence from international tourists in Indonesia. Anatolia, 31(3), 376-392.
Zeytoonli, A.H., & Sodi, N. (2021). Analysis of factors affecting the behavioral tendencies of tourists to the destination in visiting the equestrian event in Gonbad Kavous. Consumer Behavior Studies Journal, 8(3), 79-99 (in Persian).