درباره نشریه

مجله مطالعات رفتار مصرف‌کننده (Consumer Behavior Studies Journal) به عنوان اولین نشریه تخصصی در زمینه رفتار مصرف‌کننده در کشور با هدف ترویج و نشر نظریه‌های جدید، نتایج پژوهش‌های دانشگاهی، دستاوردهای علمی و مقاله‌های اصیل پژوهشی در حوزه مطالعه رفتار مصرف‌کننده، مطالعات و تحقیقات کیفی در زمینه رفتار مصرف‌کننده، مدل‌های کمی مصرف‌کننده، سنجش رفتار مصرف‌کننده، تبلیغات، مدیریت محصول، برندسازی، مشتری‌مداری و موضوعات مرتبط با آن، با مجوز شماره  23227 مورخ 1397/9/26 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط دانشگاه کردستان منتشر می‌شود. این فصلنامه دارای  مجوز علمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. بر اساس رویکرد جدید در نشریه مطالعات رفتار مصرف‌کننده مقالات تدوین شده با روش‌های کیفی، آمیخته و کمی دارای نوآوری، در حداقل زمان بررسی و در صورت داشتن شرایط پذیرش و منتشر خواهند شد.

ویژگی‌های برجسته مجله:

- کلیه نویسندگان نسخه‌ای از گواهی و نامه پذیرش مقاله را دریافت می‌کنند.

- کلیه مقاله‌های پذیرفته شده در قالب پی.دی.اف. قابل مشاهده، بارگیری و چاپ هستند.

- نویسنده ظرف 2-3 ماه از ارسال مقاله، اعلان پذیرش یا رد آن را دریافت می‌کند.

- مجله پشتوانه سازمانی و آرشیو کامل مقاله‌ها را دارد.

- مجله از شمار خوانندگان خیلی خوبی برخوردار است و جزو مجله‌های طراز اول حوزه خود است.

- مجله از ضریب استنادی و ضریب تأثیر بالایی برخوردار است.

- مجله در پایگاه‌های اطلاعاتی ملی و بین‌المللی نمایه‌سازی می‌شود.

- مجله داوری تخصصی و همترازخوانی به صورت دو سر کور و گمنام می‌شود.

- مقاله‌های پذیرفته شده خیلی زود به صورت دسترسی آزاد منتشر می‌شوند.

- هیئت تحریریه معروف دارد.

- به نامه‌های نویسندگان ظرف 1 هفته پاسخ داده می‌شود.

 

اطلاعات کتابشناختی مجله

عنوان فارسی مجله

مطالعات رفتار مصرف‌کننده

عنوان انگلیسی مجله

Consumer Behavior Studies Journal

عنوان تحت‌اللفظی مجله

Muṭāli̒āt-i raftār-i maṣraf/kunandah

شاپا چاپی (ISSN)

شاپا چاپی: 0004-2717

شاپا الکترونیکی: 0012-2717

موضوع مجله

رفتار مصرف‌کننده

مدیریت بازرگانی‌

رفتار مصرف‌کننده -- نشریات ادواری

مدیریت بازرگانی -- نشریات ادواری

زبان

فارسی (به همراه چکیده انگلیسی مبسوط برای هر مقاله)

سال شروع انتشار

1392، سال 1، شماره 1

فاصله انتشار

فصلنامه

محل انتشار

ایران، سنندج

ناشر

دانشگاه کردستان

سردبیر

دکتر علی صنایعی

مدیر مسئول

دکتر رضا شافعی

وضعیت انتشار

فعال

نوع داوری

دو سر کور (گمنام برای نویسنده و داور)

نوع ماده

پیایند (ادواری)

آدرس وبگاه

http://cbs.uok.ac.ir

نوع دسترسی

دسترسی آزاد، عمومی

نوع مجوز انتشار

CC-BY-NC

نرم‌افزار تشخیص سرقت ادبی

مقاله‌های ارسالی به مجله مطالعات رفتار مصرف‌کننده با استفاده از نرم‌افزارهای همانندجو ایرانداک و سمیم‌نور و نرم‌افزار تشخیص سرقت ادبی iThenticate چک می‌شوند. در صورت تشخیص سرقت ادبی در متن فارسی یا چکیده انگلیسی، بلافاصله دفتر مجله مقاله دریافتی را رد کرده و نام نویسندگان را برای مدت پنج سال در لیست سیاه قرار می‌دهد. بنابراین، به همه نویسندگان پیشنهاد می‌شود که قبل از ارسال مقاله خود، متن کامل آن را با استفاده از نرم‌افزارهای تشخیص سرقت ادبی چک کنند.

نوع انتشار (هزینه‌های داوری و هزینه‌های چاپ و انتشار)

 هزینه داوری گرفته نمی‌شود؛ هزینه چاپ مقاله در صورت پذیرش (4000000 ریال)

 رایگان، دسترسی آزاد

مالک حق‌مؤلف / دارنده حق حق‌مؤلف

نویسندگان دارندۀ حق‌مؤلف مقالۀ خود بدون محدودیت هستند. نویسنده کنترل کاملی بر اثر علمی خود دارد (به عنوان مثال، حق استفاده مجدد، توزیع، انتشار مجدد و غیره را حفظ می‌کند).

منبع درآمد مجله

پشتیبانی سازمان مادر، کمک‌های مالی خیریه

توصیف

مجله مطالعات رفتار مصرف‌کننده مقاله‌های علمی، پژوهشی و مروری در حوزه‌های علم رفتار مصرف‌کننده، بازاریابی و مدیریت بازرگانی، به زبان فارسی به همراه چکیده انگلیسی مبسوط منتشر می‌کند. این مجله  محفلی و محملی ارتباطی برای بحث و تبادل نظر علمی است.

بیانیه دسترسی آزاد

دانشگاه کردستان به عنوان ناشر مجله مطالعات رفتار مصرف‌کننده، بیانیه دسترسی آزاد بوداپست را به طور کامل می‌پذیرد و از آن پیروی می‌کند. این مجله، یک نشریه ادواری کاملاً دسترسی آزاد است. به این معنی که تمامی مقاله‌ها پس از پذیرش (به صورت زودآیند) و پس از چاپ (به صورت دسترسی آزاد و رایگان) بلافاصله از طریق اینترنت در دسترس همه کاربران قرار می‌گیرد. استفاده، توزیع و به‌اشتراک‌گذاری مقاله در هر رسانه، شبکه و وبگاهی مجاز است، مشروط بر اینکه به نویسنده و مجله به درستی استناد و ارجاع داده شود.

مزایای دسترسی آزاد برای نویسندگان عبارتند از:

- حفظ حق‌مؤلف توسط نویسندگان مقاله؛

- دسترسی رایگان و آزاد برای کلیه خوانندگان و کاربران در سراسر جهان؛

- افزایش دسترس‌پذیری، رؤیت‌پذیری، مشاهده‌پذیری و خوانایی مقاله‌ها؛

- افزایش استناد به مقاله‌ها؛

- فقدان محدودیت مکانی برای دسترسی؛ و

- انتشار سریع و به‌موقع.