الماسیتبار، حمیدرضا و نمامیان، فرشید (1399). بررسی عوامل مؤثر بر رفتار خرید مصرفکننده از طریق نقش میانجی تمایل مشتری براساس دیدگاه رفتار برنامهریزیشده. مطالعات رفتار مصرفکننده، 6 (2)، 199-218.
آقازاده، هاشم؛ استیری، مهرداد و اصانلو، بهاره (1386). بررسی عوامل مؤثر بر رقابتپذیری بنگاهها در ایران. پژوهشهای اقتصادی، 6 (3)، 58-38.
آقازاده، هاشم و عباسی بنی، فاطمه (1395). اثر رقابت بر رفاه بیمهگذاران و ریسک بیمهگذاران. تحقیقات مالی، 18 (2)، 201-218.
جلالپور، صدیقه و نادی، فرانک (1394). تحقیقوتوسعه صنایع دارویی کشورهای در حال توسعه. رشد فناوری، 11 (42)، 40-57.
حقیقی، محمد؛ شاه حسینی، علی و رجبی، باقر (1390). موضعیابی رقابتی شرکتهای داروسازی ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت.
صفری، سعید و ابراهیمی، عباس (1391). اندازهگیری توان رقابتی بانکها در نظام بانکداری ایران. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، 16 (64)، 187-221.
سپهوند، رضا و شریعتنژاد، علی (1394). بررسی تاثیر هوشمندی رقابتی بر توان رقابتی و رقابت صنعتی در استان لرستان. مدیریت صنعتی، 13 (36)، 173-198.
شکرخدایی، فرشید و فروزانفر، حسن (1395). مدل رقابت پذیری صنعت داروسازی. همایش مدیریت و حسابداری.
شهیکیتاش، محمد نبی؛ محمدپور، کامران و محسنی، حدیث (1394). بررسی عوامل تاثیرگذار بر شاخص رقابتپذیری کشورها با تاکید بر اقتصاد ایران. سیاستهای مالی و اقتصادی، 3 (11)، 155-188.
شهیکیتاش، محمد و فیوضی اختیاری، نسیم (1388). برآورد هزینه رفاهی ناشی از انحصار موثر در صنعت بیمه ایران. پژوهشهای اقتصادی ایران، 11 (38)، 133-155.
شهبازی، حبیب؛ کاوسیکلاشمی، محمد؛ پیکانی، غلامرضا؛ عرفانیان، زهره و عابدی، سمانه (1388). برآورد رفاه ازدسترفته ناشی از انحصار در صنعت تولید شیر ایران. اقتصاد کشاورزی و توسعه، 17 (1)، 39-54.
قاسمیان، عاطفه (1394). جایگاه ایران در رقابتپذیری جهانی، اتاق بازرگانی و اصناف ایران، معاونت بررسیهای اقتصادی.
خلیق درگاهی، معصومه (1392). بررسی عوامل مؤثر بر رقابتپذیری صنایع دارویی استان گیلان، کارشناسی ارشد، پایاننامه، دانشگاه پیام نور.
مرادزاده، عبدالباسط؛ یعقوبی، نورمحمد و صفورا، ژیلا (1400). ارائه الگوی بازاریابی کارآفرینانه در صنایع دستی با خلق محصولات مشتریمحور، مطالعات رفتار مصرفکننده، 8 (2)، 73-91.
References
Aghazadeh, H, Estiri, M, (2007), Investigating the Factors Affecting the Competitiveness of Firms in Iran, Economic Research, Vol. 6, No. 3, pp. 37-52 (in persian)
Aghazadeh, H, Bani Abbas, F, (2016), The Impact of Competition on Insurers' Welfare and Insurers Risk, Financial Research, 18 (2): 201-218 (in persian)
Almasi Tabar, H, Namamian, F, (2020), Investigating the Factors Affecting Consumer Purchasing Behavior through the Mediating Role of Customer Desire Based on the Perspective of Planned Behavior, Consumer Behavior, 6(2): 199-218 (in persian)
Akimova, I. (2000), “Development of market Orientation and Competitiveness of Ukrainian Firms” European Journal of Marketing, 34(9/10), pp.1128-1148,.
Barney, J., Wright, M., & Ketchen, D., J. 2001, "The Resource-based View of the Firm: Ten Years after 1991", Journal of Management, 27, Pergamon, pp 625-641.
Competitiveness Index Report, (2018), Ministry of Industry and Mine, Deputy of Education and Research, October, 2018.
Dess and Lumpkin (2003) Strategic Management; Mc Graw-Hill.
Feizpour, F, Emami M., (2016), Competition and its Impact on Increasing Social Welfare, Quantitative Economics Quarterly, 10(2): 119-145
Hax Arnoldo, C. & Wilde Dean, L. (2001) The Delta Model —Discovering New Sources of Profitability in a Networked Economy, European Management Journal , Vol. 9, No. 4, pp. 379–391.
Haghighi, M, Shah Hosseini, A, Rajabi, B, (2011), Competitive Positioning of Iranian Pharmaceutical Companies, M.Sc., University of Tehran, School of Management (in persian)
Jalalpour, S, Nadi, F, (2015), Research and Development of Pharmaceutical Industries in Developing Countries, Technology Growth, Eleventh Year, Forty-Second, No. 40-57 (in persian)
Khaliq Dargahi, Masoumeh, (2013), A Study of Factors Affecting the Competitiveness of Pharmaceutical Industries in Guilan Province, M.Sc. Thesis, Payame Noor University (in persian)
McGahan Anita M., Silverman Brian S. (2006); Profiting from technological innovation by others: The effect of competitor patenting on firm value, Research Policy,35 (8), p 1222-1242
Maria angeles, A, Carmine, O, (2013), Competition in the pharmaceutical industry: How do quality differences shape advertising strategies?
Journal of Health Economics, 2 (1): 268-285
Moradzadeh, A, Yaghoubi, N, Safoura, J, (2021), Presenting an Entrepreneurial Marketing Model in Handicrafts by Creating Customer-Based Products, Consumer Behavior, 8(2): 73-91 (in persian)
Porter, M. E. (1990), “The Competitive Advantage of Nations” New York: The Free Press.
Porter, M., 1998, the Competitive Advantage of Nations, Macmillan Business, pp 33
Shurchuluu, P, 2002, "National Productivity and Competitive Strategies for The New Millennium", Integrated Manufacturing System, Vol 13
Rasekhi, A, Imani, A, Mousavi, Z, (2014), Investigating the International Competitiveness of the Iranian Pharmaceutical Industry, MSc Thesis, Faculty of Economics, Mazandaran University (in persian)
Sepehvand, R, Shariatnejad, A, (2015), Investigating the Impact of Competitive Intelligence on Competitive Power and Industrial Competition in Lorestan Province, Industrial Management, Volume 13, Number 36, pp. 173-198 (in persian)
Shahiki Tash, M and Nasim Fawzi, B, (2010), Estimated welfare cost incurred
Effective Monopoly in the Iranian Insurance Industry. Iranian Journal of Economic Research, vol 38, 133-155 (in persian)
Shahbazi, H, Kavousi Kalashemi, M, Peikani, G and Erfania, Z. (2010).
Estimation of welfare lost due to monopoly in Iranian milk production industry, economics
Agriculture and Development, vol 65, 30-53 (in persian)
Shokrekhodaee, F, Forouzanfar, H, (2016), Competitiveness Model of Pharmaceutical Industry, Management and Accounting Conference, September 2016 (in persian)
Shahiki, M, Mohammadpour, K, Mohseni, H, (2015), Investigating the Factors Affecting the Competitiveness of Countries, Fiscal and Economic Policies, Third Year, No. 11, pp. 155-188 (in persian)
Tracey, M., Vonderembse, M.A., Lim, J.S.(1999), Manufacturing technology and
strategy formulation: Keys to enhancing competitiveness and improving performance. Journal of Operations Management 17 (4), 411–428.