اصفهانی، میرابراهیم؛ حدادیان، علیرضا و رحیمی زاده، حسنا (1393). بررسی عوامل مؤثر بر رفتار خرید ناگهانی در فروشگاههای زنجیرهای مشهد (مطالعه موردی فروشگاه زنجیرهای پروما)، تحقیقات بازاریابی نوین، 4(15)، 71-84.
امیری، شیما؛ مصدق، محمد جواد و ثنایی، محمدرضا (1396). رفتار خرید بدون برنامهریزی بر خط مصرف کنندگان در تجارت اجتماعی: نقش تعاملات شبه اجتماعی کاربران (مالعه موردی: کاربران شبکه اینستاگرام)، مدیریت بازرگانی، 9(3)، 463-484.
دوستار، محمد؛ اکبری، محسن و مکارمی، فاطمه (1393). بررسی رابطه بین سن نام تجاری و ترجیح نام تجاری با توجه به نقش میانجی سطح نوستالژی مصرف کننده، تحقیقات بازاریابی نوین، 8 (3)، 41-58.
سهرابی، روحاله؛ صمدی، عباس و یوسفیفرد، ارسلان (۱۳۹۳). طراحی و آزمون رفتار خرید ناگهانی مشتریان، دو فصلنامه کاوشهای مدیریت بازرگانی، 6 (11)، 147-180.
سیدجوادین، سید رضا و اسفیدانی، محمد رحیم (1395). رفتار مصرف کننده، چاپ ششم، انتشارات دانشگاه تهران.
شاهپوری، لیلا؛ یزدانی، ناصر و قاضی زاده، مصطفی (1396). بررسی رابطة ویژگیهای معاشرتی فروشندگان و فضای داخلی فروشگاه با رفتار خرید ناگهانی مشتریان، با تمرکز بر فروشگاههای زنجیرهای شهروند در تهران، فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 1(7)، 75-92.
عبدالوند، محمد علی؛ حیدر زاده، کامبیز و خلیل حسنزاده، سارا (1393). ارزیابی تاثیر عوامل فردی (هیجان و عزت نفس) و آگاهی از محصول جدید بر خرید تفننی کالاهای جدید، مدیریت توسعه و تحول، 13-22.
فتحی، فرهاد؛ الهی، علیرضا و صفاری، مرجان (1393). مدل ساختاری تاثیرنوستالژی بر تمایل به خرید هواداران فوتبال، دوفصلنامه مدیریت و توسعه ورزی، 1(8)، 186-199.
قبادی، تحفه؛ دهدشتی،
زهره و
صالح اردستانی، عباس (1397). تاثیر ناامنی شخصی بر رفتار خرید محصولات نوستالژیک،
پژوهشهای مدیریت در ایران، 22 (2)، 181-203.
قنبری، وحید و صفایی شکیب، علی (1396). ساختاردهی به مسایل مدیریت کیفیت با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری، فصلنامه مدیریت استاندارد و کیفیت، 7، 1-15.
ناطق پور، ابوذر و اسدپور، احمدعلی (1395). شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر خرید آنی در فروشگاه زنجیرهای تارا، پژوهشهای جدید در مدیریت و حسابداری، 14، 177-192.
نظری، محسن و بغدادی، مرجان (1392). شناسایی و بررسی عوامل تاثیرگذار بر خریدهای آنی آنلاین در فروشگاههای تخفیف گروهی در ایران، مدیریت فناوری اطلاعات، 16، 223-239.
نیکبخت، محمد جواد؛ مشبکی، اصغر و خدادادحسینی، سید حمید (1394). بررسی تأثیر عوامل آنیگرایی خریدار و عوامل درون فروشگاهی بر خرید آنی در فروشگاههای زنجیرهای، مدیریت بازرگانی، 7(4)، 985-1004.
Abdolvand, M., Heidar zadeh, K., & Hassan zadeh, S. (2015). Evaluation of the effect of individual factors (emotion and self-esteem) and knowledge of the new product on the Impulse Buying of new goods. Development and Evolution Magazine, Special Issue, 13-22. (In Persian).
Amiri, Sh., Mossadegh, M. J., & Sanaei, M. (2018). Online Impulse Buying behavior consumers in social business: the role of user interaction interactions (case study: Intagram network users). Business Management Magazine, 9 (3), 463-484. (In Persian). Badgaiyan, A. J., & Verma, A. (2015). Does urge to buy impulsively differ from impulsive buying behaviour? Assessing the impact of situational factors. Journal of Retailing and Consumer Services, 22, 145-157.
Bellini, S., Cardinali, M.G., Grandi, B. (2016). Does shopping preparation influence consumer buying decisions? Int. Bus. Res. 9, 10. Bellini, S., Cardinali, M. G., & Grandi, B. (2017). A structural equation model of impulse buying behaviour in grocery retailing. Journal of Retailing and Consumer Services, 36, 164-171. Chang, H. J., Eckman, M., & Yan, R. N. (2011). Application of the Stimulus-Organism-Response model to the retail environment: the role of hedonic motivation in impulse buying behavior. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 21(3), 233-249. Chen, C. C., & Yao, J. Y. (2018). What drives impulse buying behaviors in a mobile auction? The perspective of the Stimulus-Organism-Response model. Telematics and Informatics, 35(5), 1249-1262.
Doostar, M., Akbari, M., & Makarmi, F. (2015). Investigating the relationship between brand and brand preferences with respect to the mediator level of consumer nostalgia, research report, unpublished, p.10. (In Persian).
Fathii, F., Elahii, A.R., & Saffari, M. (2018). The structural model of the effect of nostalgia on the desire to buy football fans. Journal of management and development of sport, 5(1), 185-200. (In Persian).
Ghanbari, V., & Safaii Shakib, A. (2017). Structuring Quality Management Issues with Interpretative Structural Modeling Approach. Quarterly Journal of Extension of Standard and Quality Management, 7, 1-15. (In Persian). Geetha, M., & Bharadhwaj, S. (2016). Impulse buying behavior in India-an overview. Asian Journal of Business Research, 6(1), 49-66.
Ghobadi Lamkouee, T., Dehdashti Shahrokh, Z., & Saleh Ardestani, A. (2019). The effect of personal insecurity on the behavior of buying nostalgic products. Management Research in Iran, 22 (2), 180-203. (In Persian).
Graa, A., Dani-Elkebir, M., & Bensaid, M. (2014). The impact of environmental factors on impulse buying behavior using the Mehrabian and Russell’s framework. Leonardo Journal of Sciences, 13(24), 101-114. Hawkins, D. I., & Mothersbaugh, D. L. (2010). Consumer behavior: Building marketing strategy. Boston: McGraw-Hill Irwin, . Herabadi, A. G., Verplanken, B., & Van Knippenberg, A. (2009). Consumption experience of impulse buying in Indonesia: Emotional arousal and hedonistic considerations. Asian Journal of Social Psychology, 12(1), 20-31. Kacen, J. J., Hess, J. D., & Walker, D. (2012). Spontaneous selection: The influence of product and retailing factors on consumer impulse purchases. Journal of Retailing and Consumer Services, 19(6), 578-588. Kacen, J. J., & Lee, J. A. (2002). The influence of culture on consumer impulsive buying behavior. Journal of consumer psychology, 12(2), 163-176. Kim, J. (2003). College students' apparel impulse buying behaviors in relation to visual merchandising (Doctoral dissertation, uga). Ju, I., Kim, J., Chang, M. J., & Bluck, S. (2016). Nostalgic marketing, perceived self-continuity, and consumer decisions. Management Decision. Kacen, J. J., Hess, J. D., & Walker, D. (2012). Spontaneous selection: The influence of product and retailing factors on consumer impulse purchases. Journal of Retailing and Consumer Services, 19(6), 578-588. Lee, Y. C., Hu, H. Y., Yen, T. M., & Tsai, C. H. (2008). Kano’s model and decision making trial and evaluation laboratory applied to order-winners and qualifiers improvement: a study of computer industry. Information Technology Journal, 7(5), 702-714.
Maleki Minh Bashi, M., Karimnia, Z., & Soltani, M. (2015). Impulse Buying in the retail environment under the SOR model studied: Tehran cosmetics stores. Consumer Behavior Studies, 2(2), 45-59. (In Persian). Mattila, A. S., & Wirtz, J. (2001). Congruency of scent and music as a driver of in-store evaluations and behavior. Journal of retailing, 77(2), 273-289. Meyer, K. C. (2010). Sport nostalgia: An examination of familiarity and intended behavior (Doctoral dissertation, The Ohio State University). Mihić, M., & Kursan, I. (2010). Assessing the situational factors and impulsive buying behavior: Market segmentation approach. Management: journal of contemporary management issues, 15(2), 47-66.
Nategh pour, A., & Asad pour, A.A. (2017). Identification and ranking of effective factors on Impulse Buying in Tara chain stores. Journal of new research in management and accounting, 14, 177-192. (In Persian).
Nazari, M., & Baghdadi, M. (2013). Identifying and Investigating Factors Affecting On Online Impulse Buying in Group Discount Stores in Iran. Information Technology Management, 116, 223-239. (In Persian).
Nikbakht, M.J., Khodadad Hosseini, S.H., Moshabaki, A. (2016). Investigating the Effect Anneism buyer Factors and In-Store on Impulse Buying in Chain Stores. Business Management Magazine, Faculty of Management, Tehran University, 4, 985-1004. (In Persian).
Puccinelli, N. M., Goodstein, R. C., Grewal, D., Price, R., Raghubir, P., & Stewart, D. (2009). Customer experience management in retailing: understanding the buying process. Journal of retailing, 85(1), 15-30.
Rahimi zadeh, H., Haddadian, A.R., & Esfahani, M.A. (2015). Investigating the Factors Affecting Impulse Buying in Mashhad Chains (A Case Study of Promah Chain Store). Journal of New Marketing Research, 4 (15), 71-84. (In Persian).
Safdary Ranjbar, M. , Mansour, s., & Azami, A. (2015). Prioritizing and Analyzing the Interaction among Factors Effective on the Success of New Product Development projects by ISM and Dematel. Operation and production Managament, 6(1), 149-170.
Shaah Puri, L., Yazdani, N., & Ghazi zadeh, M. (2018). Investigate the relationship between Sellers Social affairs features and the interior of the store with the Impulse Buying behavior of customers, focusing on citizen chain stores in Tehran. Journal of New Marketing Research, 1 (24), 75-92. (In Persian).
Seyyed Javadin, S. R., & Esfidani, M.A. (2017). Consumer Behavior. 6th edition, Tehran University Publishers. (In Persian).
Sedikides, C. (2006). Self and Affect: The Case of Nostalgia. Affect in social thinking and behavior. Frontiers in social psychology. New York, NY: Psychology Press.
Sohrabi, R., Samadi, A., & Yousefi fard, A. (2015). Design and testing the Impulse Buying behavior of customers. Journal of Business Management Exploration, 6 (11), 147-180. (In Persian). Spaid, B. I. (2013). Profiting from our past: evoking nostalgia in the retail environment. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 23(4), 418-439.
Taiqandi, p. (2017). Use of nostalgia sensation in branding, research report, not published, 16. (In Persian). Taylan, O., Bafail, A. O., Abdulaal, R. M., & Kabli, M. R. (2014). Construction projects selection and risk assessment by fuzzy AHP and fuzzy TOPSIS methodologies. Applied Soft Computing, 17, 105-116. Tendai, M., & Crispen, C. (2009). In-store shopping environment and impulsive buying. African journal of marketing management, 1(4), 102-108.
Warfield, J. (2005). Developing interconnection matrices in structural modeling, IEEE Transactions on Systems. Man and Cybernetics, 4(1), 81–67. Wildschut, T., Sedikides, C., Arndt, J., & Routledge, C. (2006). Nostalgia: content, triggers, functions. Journal of personality and social psychology, 91(5), 975–993.
Wu, W. W. (2008). Choosing knowledge Management strategies by using a combined ANP and Dematel Approach. Expert Systems with Applications, 35(3), 828-835. Xiang, L., Zheng, X., Lee, M. K., & Zhao, D. (2016). Exploring consumers’ impulse buying behavior on social commerce platform: The role of parasocial interaction. International journal of information management, 36(3), 333-347. Yeh, T. M., & Huang, Y. L. (2014). Factors in determining wind farm location: Integrating GQM, fuzzy DEMATEL, and ANP. Renewable Energy, 66, 159-169.