ارائه مدل توسعه ارتباط با تأمین کنندگان محصولات مصرفی در شرکت پالایش نفت آبادان

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 گروه مدیریت بازرگانی ، واحد بین المللی خرمشهر ، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران

2 گروه مدیریت بازرگانی، واحد بین المللی خرمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران

3 گروه مدیریت دولتی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران

10.22034/cbsj.2024.139953.2623

چکیده

پژوهش حاضر، با هدف ارائه مدل توسعه ارتباط با تأمین کنندگان محصولات مصرفی در شرکت پالایش نفت آبادان انجام شده است. روش تحقیق، به صورت کیفی و مبتنی بر نظریه داده بنیاد است. برای گردآوری داده ها، از مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شده و تجزیه و تحلیل داده ها نیز به روش استراوس و کوربین و مدل پارادیمی انجام شده است. جامعه آماری، خبرگان و مدیران با سابقه در شرکت پالایش نفت ابادان بودند که از این میان، نمونه ای مشتمل از 21 نفر پس از رسیدن به اشباع نظری انتخاب شدند. نمونه گیری، به روش نظری و با استفاده از تکنیک های هدفمند (قضاوتی) انجام شده است. نتایج تحلیل داده های بدست آمده از مصاحبه ها، طی فرآیند کدگذاری باز، محوری و انتخابی، به ایجاد الگوهای مدل توسعه ارتباط با تامین کنندگان محصولات مصرفی در شرکت پالایش نفت آبادان بر مبنای نظریه داده بنیاد منجر شد که در نهایت الگویی برای ارائه مدل توسعه ارتباط با تأمین کنندگان محصولات مصرفی شناسایی شد. یافته های این پژوهش حاکی از آن است که برای موفقیت الگوی توسعه ارتباط با تأمین کنندگان محصولات مصرفی، مدیران شرکت می توانند مقوله ها و زیر مقوله های شناسایی شده را مورد توجه قرار دهند و در صورتی که با شرایط شرکت مطابقت داشته باشند از این مقوله ها استفاده نمایند. به علاوه، این پژوهش لزوم توجه به الگوهای توسعه ارتباط با تامین کنندگان محصولات مصرفی را نشان می دهد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Presenting the development model of communication with suppliers of consumer products in Abadan Oil Refining Company

نویسندگان [English]

  • Adel Mazraeh 1
  • fereydoun omidi 2
  • foad makvandi 3
1 Department of Business Management, Khoramshahr International Branch, Islamic Azad University, Khoramshahr, Iran
2 Department of Management, Khorramshahr International Branch, Islamic Azad University, Khorramshahr, Iran
3 Department of Public Administration, Shushtar Branch, Islamic Azad University, Shushtar, Iran
چکیده [English]

The current research was conducted with the aim of providing a model for the development of relationships with suppliers of consumer products in Abadan Oil Refining Company. The research method is qualitative and based on the data theory of the foundation. To collect data, semi-structured interview was used and data analysis was done by Strauss and Corbin method and paradigm model.Keywords: suppliers, relationship development, consumer products. The statistical population was experts and managers with experience in Ibadan Oil Refining Company, from which a sample of 21 people was selected after reaching theoretical saturation. Sampling has been done theoretically and using targeted (judgmental) techniques. The results of the analysis of the data obtained from the interviews, during the process of open, central and selective coding, led to the creation of models of the development model of the relationship with the suppliers of consumer products in the Abadan Oil Refining Company based on the data theory of the foundation, which ultimately provided a model for the development model. Communication with suppliers of consumer products was identified. The findings of this research indicate that for the success of the development model of the relationship with the suppliers of consumer products, company managers can pay attention to the identified categories and subcategories and if they match the conditions of the company, from this category. use In addition, this research shows the need to pay attention to the development patterns of relationships with suppliers of consumer products.

کلیدواژه‌ها [English]

  • suppliers
  • relationship development
  • consumer products