طراحی چارچوب نظری خلق ارزش برای مشتریان بانکداری شرکتی به روش تحلیل مضمون

نوع مقاله : برگرفته از پایان نامه و رساله

نویسندگان

1 گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

2 گروه مدیریت مالی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

10.22034/cbsj.2024.63524

چکیده

مطالعه حاضر با هدف طراحی چارچوب خلق ارزش برای مشتریان بانکداری شرکتی صورت گرفته است. روش پژوهش این مطالعه، در حیطه پژوهش‌های کیفی و با استفاده از روش تحلیل مضمون انجام شد. برای جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز در روش کیفی از مصاحبه با پنل خبرگان بهره گرفته شد. برای این منظور پروتکل مصاحبه توسط پژوهشگران آماده گردید؛ سپس با استفاده از روش نمونه گیری گلوله برفی و فرایند انتخاب خبرگان تا رسیدن به اشباع نظری پژوهشگران تعداد 18 نفر از خبرگان صنعت بانکداری و اساتید دانشگاه و مشتریان حقوقی که در زمینه بانکداری شرکتی صاحب‌نظر بودند، مورد مصاحبه قرار گرفتند. برای استخراج نتایج از مصاحبه‌ها و تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده در روش تحلیل مضمون، داده‌ها کدگذاری شد و در قالب شبکه مضامین دسته بندی گردید. طبق نتایج حاصل از این پژوهش، عوامل موثر بر خلق ارزش از دیدگاه خبرگان در 61 مقوله پایه‌‍ای همانند نسبت مالکانه شناور، منعطف بودن ضوابط، تنوع در وثائق و...، 28 مضمون سازمان‌دهنده همانند انعطاف‌پذیری، کیفیت اجرا، تعهد و ادغام و...، 5 مضمون فراگیر شامل سهولت انجام کار، وظیفه‌ای، مبانی پایه‌ای، الهام بخش و فردی قرار گرفتند.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Designing the theoretical framework of value creation for corporate banking customers by thematic analysis method

نویسندگان [English]

  • Ali Asghar Farahmand 1
  • Mir Feiz Fallah Shams 2
  • Gholam Reza Zomorodian 2
1 Department of Business Management,, Central Tehran Branch,, Islamic Azad University,, Tehran,, Iran
2 Department of Financial Management,, Central Tehran Branch,, Islamic Azad University,, Tehran,, Iran
چکیده [English]

The present study was conducted with the aim of designing a value creation framework for corporate banking customers. The research method of this study was conducted in the field of qualitative research using thematic analysis method. An interview with a panel of experts was used to collect the required data in a qualitative method. For this purpose, the interview protocol was prepared by the researchers; Then, using the snowball sampling method and the process of selecting experts, 18 experts of the banking industry and university professors and legal clients who were experts in the field of corporate banking were interviewed. To extract the results from the interviews and analyze the data obtained in the thematic analysis method, the data was coded and categorized in the form of a network of themes. According to the results of this research, the factors affecting value creation from the experts' point of view are in 61 basic categories such as floating ownership ratio, the flexibility of criteria, diversity in documents, etc., 28 organizing themes such as flexibility, implementation quality, commitment, integration, and etc., 5 overarching themes including ease of doing work, duty, basic principles, inspiration and individual were included.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Corporate Banking
  • Value Creation
  • Corporate Customers
  • Thematic Analysis Method