امروزه، استراتژیهای مختلفی جهت ترغیب مصرفکنندگان وجود دارد که ضروری است شرکتهای تجاری براساس اهدف، مزیتها و توانمندیهای خود جهت دستیابی به بهینهترین بازارها از این راهبردها بهرهبرداری نمایند. بنابراین، استفاده از راهبردهایی همچون اثر طنز در تبلیغات، اثر پیامهای انیمیشنی در تبلیغات و تاثیر شبکههای اجتماعی بر جذب مصرفکنندگان، میتواند که در تلاطم عصر جدید که شرکتهای بیشماری در حال رقابت و نوآوری مستمر هستند، بسیار راهگشا باشد. بر این اساس، میتوان اذعان داشت که در عصر حاضر مصرفکنندگان صرفا به مزایای کارکردی محصول نمینگرند و سایر جنبههای آن را نیز درنظر میگیرند که این موضوع بهوضوح میتواند در پیامهای تبلیغاتی به مخاطب منتقل شود و این پیام توسط مصرفکننده دریافت شود که محصول علاوهبر دارابودن مزایای کارکردی، دارای مزایای لذتگرایانه نیز هست. بر همین اساس، شماره 3 دوره 9 نشریه مطالعات رفتار مصرفکننده، به بررسی استراتژیهای موثر بر تبلیغات و رفتار خرید مصرفکنندگان پرداخته است و تلاش شده است تا نتایج ارزشمند و پربار پژوهشگران، در این مجله منتشر شود. لازم است که از همکاری داوران محترم، حمایت اعضای محترم هیئت تحریریه و تلاشهای همکاران بزرگوار، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. امید است که توانسته باشیم بستر مناسبی را برای ارائه و انتشار هرچه بهتر مطالعات، تحقیقات و دستاوردهای پژوهشگران عزیز فراهم نماییم. دکتر علی صنایعی سردبیر نشریه مطالعات رفتار مصرفکننده