احمدیپور، روناک (1394). بررسی عوامل فرهنگی و اجتماعی مؤثر بر بروز رفتارهای هیجانی هواداران فوتبال. همایش ملی روانشناسی و مدیریت آسیبهای اجتماعی، چابهار، 8-1.
اژدری، محمد؛ ترک فر، احمد؛ مهرزاد، مقدسی و رستمی، قربان (1390). تأثیر عامل اولویتهای تماشاگران برجذب آنان به مسابقات لیگ برتر ایران. ششمین همایش ملی دانشجویان تربیتبدنی و علوم ورزشی ایران، تهران، 10-1.
اندام، رضا و سلیمی، میترا (1395). ارائۀ مدل عوامل مؤثر بر رفتار مثبت هواداران مسابقات لیگ برتر هندبال ایران. مطالعات مدیریت ورزشی، 8(38)، 51-68.
بابایی، مهدی (1395). رابطه کیفیت تیمی و ارزش ادراکشده با حضور مجدد تماشاگران: مطالعه موردی باشگاه پرسپولیس. سومین همایش ملی انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران، تهران، 9-1.
پاکنژاد، محسن و درانی، کمال (1388). رفتارهای تهاجمی تماشاگران فوتبال و علل روانی و اجتماعی آن. رشد و یادگیری حرکتی، 1(3)، 117-142.
عبدی، حامد؛ مهدیپور، عبدالرحمن؛ خطیبی؛ امین و مرعشیان، سیدحسین (1396). ارائه مدل پیشبینی حضور مجدد تماشاگران در مسابقات فوتبال. پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، 7(14)، 65-78.
خمر، فریبا و مهرانی، هرمز (1394). بررسی هیجانات مثبت و منفی در مشتریان. همایش ملی مدیریت و آموزش، ملایر، 9-1.
داوری، علی و رضازاده، آرش (1396). مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS. سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، چاپ چهارم.
رشیدلمیر، امین؛ منتظری، امیر و فیضی، سمیرا (1397). نقش هویت تیمی در وفاداری هواداران در صنعت فوتبال ایران. پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، 7 (1)، 57-68.
ریاضی، تهمینه؛ نوربخش، پریوش و سپاسی، حسین (1396). نقش پیشبینی کننده رضایت از خدمات در افزایش حضور مجدد هواداران تیم فوتبال. علوم ورزش، 9(28)، 27-38.
ساعتچیان، وحید؛ صفری، حمیدرضا؛ رسولی، سید مهدی؛ اسکندری، عیسی و الهی، علیرضا (1392). ارتباط کیفیت خدمات، رضایتمندی و وفاداری با قصد حضور آتی مشتریان در مراکز آمادگی جسمانی و ایروبیک (مطالعه موردی: شهرستان رشت). پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، ۳ (۵)، ۱۲5-۱۳۷.
سردار، سهیلا (1396). مدل ساختار علیت کیفیت خدمات و ارزش درکشده بر قصد خرید مجدد با میانجیگری رضایت مشتریان (موردمطالعه: داروخانههای شهر تهران). مدیریت بهداشت و درمان، 8(1)، 37-45.
سعیدی، رقیه؛ حسینی، سید عماد و فرزان، فرزام (1394). ارتباط کیفیت خدمات با رضایتمندی و وفاداری مشتریان باشگاههای بانوان استان مازندران. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 11(22)، 29-38.
شیخی، رضا و شریفیان، اسماعیل (1396). عصبانیت و خرابکاری در تماشاگران فوتبال و ارتباط آنها باکیفیت خدمات در استادیومهای ورزشی، پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، شماره 6(2)، 89-95.
ظفریان، کتایون؛ مستحفظیان، مینا و نمازیزاده، مهدی (1394). بررسی و اولویت رتبهبندی عوامل انگیزشی هواداران تیم فوتبال باشگاه ذوبآهن اصفهان. سومین همایش ملی علم و ورزش، 5-1.
علیزاده، موسی؛ محرمزاده، مهرداد و الهی، علیرضا (1398). تبیین مدل تأثیر ارزش ادراکشده بر وفاداری و رفتار خرید تماشاگران: مطالعه موردی تماشاگران تراکتورسازی تبریز. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، ۹ (۱۷)، ۱-۱۳.
غیورباغبانی، سید مرتضی؛ رجوعی، مرتضی؛ خوشاندام، عارف و پورنگ، علی (1399). تأثیر هیجانات مثبت و منفی در نگرش نسبت به تبلیغات مبتنی بر تلفن همراه با نقش میانجی احساسات (موردمطالعه: کاربران تلگرام در مشهد). مطالعات رفتار مصرفکننده، 7(2)، 234-216.
محمودیان، عابد؛ صادقی بروجردی، سعید؛ دریانورد، امیر و دلشب، وحید (1398). اثر ابعاد جو استادیوم ورزشی بر نیتهای رفتاری تماشاگران فوتبال با میانجیگری رضایت. پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، 9(17)، 68-53.
مشایخی، سارا و ملکمی، افسانه (1394). رابطه رضایت مشتری و ارزش ادراکشده با نیات رفتاری مطلوب و نامطلوب مشتریان در بیمه پاسارگاد تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده مدیریت و حسابداری.
وحدتی، حجت؛ خدادادحسینی، سیدحمید؛ احسانی، محمد و مشبکیاصفهانی، اصغر (1392). طراحی مدل هویت برند صنعت ورزش ایران (موردمطالعه: لیگ برتر فوتبال). پژوهشهای مدیریت در ایران، 17 (4)، 203-223.
ناوخاسی، جمیل (1391). رابطه انگیزشی با رفتار خرید لیگ برتر فوتبال ایران طرفداران مطالعه موردی مخاطبان تخت جمشید. پایاننامه کارشناسی ارشد تربیتبدنی و علوم ورزشی-گرایش برنامهریزی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات تهران.
نعلچیکاشی، علیرضا و طباطبائینسب، سید محمد (1395). بررسی تأثیر هیجانات بر قصد خرید مشتریان محصولات سبز (موردمطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کاشان). مدیریت بازاریابی، 11(30)، 73-92.
نوری، محمد سیوان؛ محرم زاده، مهرداد و سلیمانی، مجید (1397). رابطه بین کیفیت خدمات و نیات رفتاری با نقش میانجی ارزش درکشده و اعتماد در تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران. مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 5(4)، 11-18.
References
Abdi, H., Mehdipour, A., Khatibi, A., & Marashian, S. H. (2018). Presenting a model for predicting spectator attendance in football matches, Contemporary Research in Sports Management, 7 (14), 65-78. (in Persian)
Ahmadipour, R. (2016). Study of cultural and social factors affecting the occurrence of emotional behaviors of football fans, National Conference on Psychology and Social Injury Management, National Conference on Psychology and Social Injury Management in Chabahar. 1-8. (in Persian)
Ajdari, M., Turkfar, A., Mehrzad, M., & Rostami, Gh. (2011). The effect of spectators' priorities on their attraction to the Iranian Premier League matches, Sixth National Conference of Iranian Physical Education and Sports Students, Tehran, 1-10. (in Persian)
Alizadeh, M., Moharramzadeh, M., & Elahi, A. (2020). Explaining the model of the effect of perceived value on the loyalty and buying behavior of spectators: A case study of spectators of Tabriz Tractor Manufacturing, Research in Sports Management and Motor Behavior, 9 (17), 1-13. (in Persian)
Almasi, S., Razavi, S. M., & Amirnezhad, S. (2013). Customer satisfaction survey and customer oriented public and private sports facilities in Mazandaran. Journal management of sports and motor behavior, (21), P129-138.
Andam, R., & Salimi, M. (2015). Presenting a model of effective factors on the positive behavior of fans of Iranian Handball Premier League matches, Sports Management Studies, 8 (38), 51-68. (in Persian)
Babaei, M. (2015). The Relationship between Team Quality and Perceived Value with Spectator Return: A Case Study of Persepolis Club, Third National Conference of the Iranian Scientific Association of Sports Management, Tehran, 1-9. (in Persian)
Bee, C. C., & Havitz, M. E. (2010). Exploring the relationship between involvement, fan attraction, psychological commitment and behavioural loyalty in a sports spectator context. International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, 11(2), 37-54.
Biscaia, R., Correia, A., Rosado, A., Maroco, J., & Ross, S. (2012). The effects of emotions on football spectators' satisfaction and behavioural intentions. European Sport Management Quarterly, 12(3), 227-242.
Calabuig-Moreno, F., Crespo-Hervas, J., Nunez-Pomar, J., Valantinė, I., & Staškevičiūtė-Butienė, I. (2016). Role of perceived value and emotions in the satisfaction and future intentions of spectators in sporting events. Inžinerinė ekonomika, 27(2), 221-229.
Cho, H., & Lee, H. W. (2019). The influence of stadium environment on attendance intentions in spectator sport: The moderating role of team loyalty. International Journal of Sports Marketing and Sponsorship., 20(2), 276-290.
Davari, A., & Rezazadeh, A. (2017). Structural Equation Modeling with PLS Software, Jihad Daneshgahi Publishing Organization, Fourth Edition. (in Persian)
Foroughi, B., Shah, K. A. M., Ramayah, T., & Iranmanesh, M. (2019). The effects of peripheral service quality on spectators’ emotions and behavioural intentions. International Journal of Sports Marketing and Sponsorship.
García-Fernández, J., Gálvez-Ruíz, P., Fernández-Gavira, J., Vélez-Colón, L., Pitts, B., & Bernal-García, A. (2018). The effects of service convenience and perceived quality on perceived value, satisfaction and loyalty in low-cost fitness centers. Sport Management Review, 21(3), 250-262.
García-Fernández, J., Gálvez-Ruíz, P., Fernández-Gavira, J., Vélez-Colón, L., Pitts, B. & Bernal Givi, B. N. P., Monazzami, A. H., Turkmani, E. M., & Nassiri, R. M. (2021). Behavioral intentions, satisfaction and perceived quality of the spectators of the 2017 Asian Men’s U23 Volleyball Championship. Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, 10(1), 113-118.
Ghayour Baghbani, S, M., Rojuie, M., Khoshandam, A., & Pourang, A. (2020). The effect of positive and negative emotions on attitudes toward mobile-based advertising with the mediating role of emotions (Case study: Telegram users in Mashhad), Consumer Behavior Studies, 7 (2), 216-234. (in Persian)
Hair Jr, J. F., Hult, G. T. M., Ringle, C., & Sarstedt, M. (2016). A primer on partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM). Sage publications.
Hajebrahimi, M., & Zarandi, H. P. (2020). The Role of Quality Mediator in Technology Relationship with the Loyalty and Satisfaction of Sports Clubs in Tehran. 5(2), 69-78.
Hunt, M. (2017). Decision Review Systems within Sports: An Investigation of Decision Review Systems within Sports and the Impact these Technologies have on Spectators (Doctoral dissertation, Cardiff Metropolitan University).
Hwang, J., & Lee, K. W. (2018). The antecedents and consequences of golf tournament spectators’ memorable brand experiences. Journal of Destination Marketing & Management, 9, 1-11.
Khmer, F., & Mehrani, H. (2015). Investigating positive and negative emotions in customers, National Conference on Management and Education, Malayer, 1-9. (in Persian)
Kim, K. A., & Byon, K. K. (2020). The dark side of spectator behavior: Effects of spectator dysfunctional behavior on anger, rumination, and revisit intention. Sport Marketing Quarterly, 29(3), 228-240.
Lee, H. W., Cho, H., Newell, E. M., & Kwon, W. (2020). How multiple identities shape behavioral intention: Place and team identification on spectator attendance? International Journal of Sports Marketing and Sponsorship. 6, 17-29.
Mahmoodian, A., Sadeghi Boroujerdi, S., Daryanavard, A., & Delshab, V. (2019). The effect of the atmosphere of the sports stadium on the behavioral intentions of football spectators mediated by satisfaction, Contemporary research in sports management, 9 (17), 53-68 (in Persian)
Mashayekhi, S., & Malekmi, A (2015). Relationship between customer satisfaction and perceived value with favorable and unfavorable behavioral intentions of customers in Pasargad Insurance Tehran. Master Thesis, Islamic Azad University, Central Tehran Branch - Faculty of Management and Accounting. (in Persian)
Mehrinejad Khutbehsara, S., & Azizian Kohan, N. (2020). Investigating the Impact of Spectators' Satisfaction of Ardabil World Volleyball League 2019 on Service Quality, Fifth National Conference on Humanities and Management Studies, Tehran. (in Persian)
Micelotta, E., Washington, M., & Docekalova, I. (2018). Industry gender imprinting and new venture creation: The liabilities of women’s leagues in the sports industry. Entrepreneurship Theory and Practice, 42(1), 94-128.
Moreno, F. C., Hervás, J. C., & Gómez, J. M. (2020). Effect of perceived cost, service quality and satisfaction on future intentions of spectators. Studies of Applied Economics, 30(2), 619-636.
Mullin, B., Hardy, S., & Sutton, W. (2007). Sport marketing (3rd ed.). Champaign, IL: Human Kinetics.
Nawkhasi, J. (2012). Motivational relationship with the buying behavior of the Iranian Football Premier League Fans of the case study of Persepolis audience. Master Thesis in Physical Education and Sports Sciences - Planning major, Faculty of Humanities and Social Sciences, Islamic Azad University, Science and Research Branch of Tehran. (in Persian)
Naalchi Kashi, A., & Tabatabaeinasab, S. M. (2016). Investigating the effect of emotions on customers' intention to buy green products (Case study: Students of Kashan Islamic Azad University), Marketing Management, 11 (30), 73-92. (in Persian)
Nouri, M, S., Moharramzadeh, M., & Soleymani, M. (2019). The relationship between service quality and behavioral intentions with the mediating role of perceived value and trust in spectators of the Iranian Football Premier League. Quarterly Journal of Organizational Behavior Management Studies in Sports, 5 (4), 11-18. (in Persian)
Paknejad, M., & Durrani, K. (2009). Aggressive behaviors of football spectators and its psychological and social causes, Journal of Developmental and Motor Learning, 1 (3), 117-142. (in Persian)
Park, J. A., Sung, J. M., Son, J. M., Na, K., & Kim, S. K. (2019). Athletes’ brand equity, spectator satisfaction, and behavioral intentions. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics. 3, 16-23.
Rashid Lemir, A., Montazeri, A., & Faizi, S. (2018). The Role of Team Identity in Fan Loyalty in the Iranian Football Industry, Applied Research in Sports Management, 7 (1), 57-68. (in Persian)
Riazi, T., Nourbakhsh, P., & Sepasi, H. (2017). The Predictive Role of Service Satisfaction in Increasing the Return of Football Team Fans, Sports Science Quarterly, 9 (28), 27-38. (in Persian)
Saatchian, V., Safari, H. R., Rasooli, S, M., Eskandari, E., & Elahi, A. (2013). Relationship between service quality, satisfaction and loyalty with the intention of future presence of customers in physical fitness and aerobics centers (Case study: Rasht city). Research in sports management and motor behavior, 3 (5), 125-137. (in Persian)
Saeedi, R., Hosseini, S, E., & Farzan, F. (2015). The Relationship between Service Quality and Customer Satisfaction and Loyalty in Mazandaran Women's Clubs, Journal of Sports Management and Motor Behavior, 11 (22), 29-38. (in Persian)
Sardar, S. (2017). Model of causality structure of service quality and perceived value on repurchase intention mediated by customer satisfaction (Case study: Tehran pharmacies), Health Management, 8 (1), 37-45. (in Persian)
Schlesinger, T., & Güngerich, M. (2011). Analysing sport sponsorship effectiveness–the influence of fan identification, credibility and product-involvement. International Journal of Sport Management and Marketing, 9(1-2), 54-74.
Sevincer, A. T., Wagner, G., & Oettingen, G. (2020). Positive fantasies and negative emotions in soccer fans. Cognition and emotion, 34(5), 935-946.
Sheykhi, R., & Sharifiyan, E. (2017). Anger and sabotage in football spectators and their relationship with the quality of services in sports stadiums, Applied Research in Sports Management, 6 (2), 89-95. (in Persian)
Vahdati, H., Khodadad Hosseini, S. H., Ehsani, M., & Moshabbeki Esfahani, A. (2014). Designing a Brand Identity Model for the Iranian Sports Industry (Case Study: Football Premier League). Management Research in Iran, 17 (4), 203-223. (in Persian)
Wang, M. C. H., Jain, M., Cheng, J. M. S., & Aung, G. K. M. (2012). The purchasing impact of fan identification and sports sponsorship. Marketing Intelligence & Planning, 30(5), 553–566.
Wu, S. H., Tsai, C. Y. D., & Hung, C. C. (2012). Toward team or player? How trust, vicarious achievement motive, and identification affect fan loyalty. Journal of Sport Management, 26(2), 177–191.
Zafarian, K., Mostahfezian, M., & Namazizadeh, M. (2015). Study and ranking of motivational factors of the fans of the football team of Isfahan Steel Club, the third national conference of science and sports, 1-5.
Zagała, K., & Strzelecki, A. (2019). ESports evolution in football game series. Physical Culture and Sport. Studies and Research, 83(1), 50-62.