امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان بخشی مهم از برنامه های بازاریابی شرکت ها تبدیل شده است. درواقع عصر حاضر و تغییرات آن در عرصه تکنولوژی، شرکتهای بازاریابی را برآن داشته است که جهت حفظ و ارتقای سهم خود در بازار و همچنین پیشی گرفتن از رقبا، در استراتژی های خود از عناصر مختلف و متنوع شبکه های اجتماعی حداکثر استفاده را داشته باشند. از سوی دیگر با قرار گرفتن در نسل پنجم بازاریابی و تاکید آن بر بازاریابی انسان به انسان توجه به گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی از طرف مصرف کنندگان و تاثیرات بالای آن به منظور ترغیب ایشان به خرید کالاها و خدمات، میتوان بیان نمود که شرکت ها جهت برقراری ارتباطات مداوم با مصرف کنندگان، لازم است که همواره در محیط آنلاین، حضوری فعال و سعی در راضی نگهداشتن مشتریان خود داشته باشند. بر همین اساس، شماره 2 دوره 8 نشریه مطالعات رفتار مصرف کننده به بررسی تاثیرات شبکه های اجتماعی در تصمیم گیری مصرف کنندگان اختصاص یافته است و تلاش شده است تا نتایج ارزشمند و پربار پژوهشگران، در این مجله منتشر شود. لازم است که از همکاری داوران محترم، حمایت های اعضای محترم هیات تحریریه و تلاشهای همکاران بزرگوار، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. امید است توانسته باشیم بستر مناسبی را برای ارائه و انتشار هرچه بهتر مطالعات، تحقیقات و دستاوردهای پژوهشگران عزیز، فراهم نماییم.