اسفیدانی، محمدرحیم و جلیلیان، حسین (1395). رفتار مصرفکننده. تهران: نگاه دانش
جاویدی، مهری؛ فروزنده، لطفالله؛ حسینی، میرزاحسن و پرهیزگار، محمدمهدی (1399). شناسایی و استخراج عوامل مؤثر بر رفتار خرید سبز مصرفکنندگان با استفاده از روش فراترکیب. مطالعات رفتار مصرفکننده، 7 (2)، 48-73.
جلالی، رستم (1391). نمونهگیری در پژوهشهای کیفی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 1 (4)، 310-320.
خدادادحسینی، سیدحمید؛ سمیعی، نیلوفر و احمدی، پرویز (1397). تأثیر بازاریابی رسانههای اجتماعی بر رفتار مصرفکنندگان؛ بررسی نقش ارزش ویژه برند، کیفیت رابطه برند و نگرش نسبت به برند. مطالعات رفتار مصرفکننده، 5 (1)، 37-59.
خیری، بهرام؛ سمیعینصر، محمود و عظیمپور، محمد (1392). وابستگی عاطفی مصرفکنندگان به برند: پیش نیازها و نتایج. مجله مدیریت بازاریابی، 8 (20)، 49-65.
داناییفرد، حسن و مرتضوی، لیلا (1390). فهم نحوه معنابخشی در عرصه سازمان. فصلنامه علمی پژوهشی روششناسی علوم انسانی، 17 (66)، 27-51.
سولومون، مایکل.آر (1394). رفتار مصرفکننده: خریدن، داشتن و بودن (کامبیز حیدرزاده، مترجم). تهران: انتشارات بازاریابی (نشر اثر اصلی 2011)
سلیمانی، بهزاد و حلیمی، محمدحسین (1390). رهیافت های زیبایی شناسی به مثابه طراحی و توسعه محصول. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 8 (16)، 79-92.
فقیهی، ابوالحسن و آغاز، عسل (1390). روشهای پژوهش اجتماعی رویکرد کمی و کیفی، تهران: ترمه.
موون، جان و مینور، مایکل ( 1395 ). رفتار مصرفکننده عوامل درونی و بیرونی. (عباس صالح اردستانی و محمد رضا سعدی، مترجمان). تهران: آیلار (نشر اثر اصلی 2008).
مومنی، منصور (1397)، خوشهبندی دادهها (تحلیل خوشهای)، تهران: انتشارات مولف.
References
Agrawal, S., Singh, R. K., & Murtaza, Q. (2016). Disposition decisions in reverse logistics by using AHP-fuzzy TOPSIS approach. Journal of Modelling in Management.
Ardestani, A. S., & Sadi, M. R. (2016). Consumer behavior of internal and external factors. Aylar Publications. (in Persian).
Belk, R. W., Sherry Jr, J. F., & Wallendorf, M. (1988). A naturalistic inquiry into buyer and seller behavior at a swap meet. Journal of Consumer Research, 14(4), 449-470.
Birtwistle, G., & Moore, C. M. (2007). Fashion clothing–where does it all end up?. International Journal of Retail & Distribution Management, 35(3), 210–216.
Cruz-Cárdenas, J., & Arévalo-Chávez, P. (2018). Consumer behavior in the disposal of products: Forty years of research. Journal of Promotion Management, 24(5), 617-636.
Cruz-Cárdenas, J., González, R., & Gascó, J. (2017). Clothing disposal system by gifting: Characteristics, processes, and interactions. Clothing and Textiles Research Journal, 35(1), 49-63.
Danaei Fard, H., & Mortazavi, L. (2011). Understand how to make sense in the field of organization. Journal of Humanities Methodology, 17 (66), 51-27. (in Persian)
Esfidani, M. R., & Jalilian, H. (2016). Consumer behavior. Negah e Dansh Publications. (in Persian)
Faghihi, A., & Aghaz, A. (2011). Quantitative and qualitative approaches to social research methods. Termeh Publications. (in Persian).
Fortuna, L. M., & Diyamandoglu, V. (2017). Disposal and acquisition trends in second-hand products. Journal of cleaner production, 142, 2454-2462.
Green, R. T., Mandhachitara, R., & Smith, T. (2001). Macroeconomic shock and product disposition in an emerging market. Journal of Macromarketing, 21(1), 47-60.
Ha-Brookshire, J. E., & Hodges, N. N. (2009). Socially responsible consumer behavior? Exploring used clothing donation behavior. Clothing and Textiles Research Journal, 27(3), 179-196.
Hazen, B. T., Hall, D. J., & Hanna, J. B. (2012). Reverse logistics disposition decision‐making: Developing a decision framework via content analysis. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management. 423, 244–274.
HeidarZade, K. (2015). Consumer behavior: buying, having, and being. Marketing Publications. (in Persian).
Jacoby, J., Berning, C. K., & Dietvorst, T. F. (1977). What about disposition?. Journal of marketing, 41(2), 22-28.
Jalali, R. (2013). Qualitative research Sampling. J Qual Res Health Sci; 1(4): 310-20. (in Persian).
Javidi, M., forozandeh dehkordi, L., hosseini, M., & Parhizgar, M.M. (2020). Identification and Extraction of Factors affecting Consumers’ Green Purchase Behavior Using a Meta-Synthesis Method ,Consumer Behavior Studies Journal, 7 (2), 48-73. (in Persian).
Kheiri, B., Samei Nasr, M., & Azimpoor, M. (2013). Consumers' emotional dependence on the brand: Prerequisites and results. Journal of Marketing Management, 8 (20), 65-49. (in Persian)
Khodadad Hoseini, H., Samei, N., & Ahmadi, P. (2018). The effect of social media marketing on consumer behavior; Investigate brand equity, brand relationship quality and brand attitude, Consumer Behavior Studies Journal, 5 (1), 59-37. (in Persian)
Momeni, M. (2018). Data clustering (cluster analysis). Moallef Publications. (in Persian)
Okada, E. M. (2001). Trade-ins, mental accounting, and product replacement decisions. Journal of Consumer Research, 27(4), 433-446.
Paden, N., & Stell, R. (2005). Consumer product redistribution: Disposition decisions and channel options. Journal of Marketing Channels, 12(3), 105-123.
Raghavan, S. (2010). Don't throw it away: the corporate role in product disposition. Journal of Business Strategy, 31 (3), 50 – 55.
Raju, P. S. (1995). Consumer behavior in global markets: the A‐B‐C‐D paradigm and its application to Eastern Europe and the Third World. Journal of Consumer Marketing , 12 (5), 37-56.
Roster, C. A. (2001). Letting go: the process and meaning of dispossession in the lives of consumers. ACR North American Advances., 28, 425–430.
Schiffman, L. G., & Wisenblit, J. (2015). Consumer Behavior (11th, glob ed.).
Soleimani, B., & Halimi, M. H. (2011). AESTHETIC APPROACHES TO PRODUCT DESIGN AND DEVELOPMENT, Scientific Information Databases Journal, 8 (16), 92-79. (in Persian)
Usha, S. (2015). Consumer Disposition Behavior: An Exploration Of Factors, Typology And Tendency (Doctoral dissertation).