ابراهیمی. مهدی؛ تاجزادهنمین، ابوالفضل؛ محمدیان، محمود و جیغ، نسیم (1394). گونهشناسی خدمات هتلها برای آژانسهای مسافرتی (مطالعه موردی: هتلهای پنج ستاره شهر مشهد)، گردشگری شهری، 2 (2)، 191- 204.
آکر، دیوید. مدیریت استراتژیک بازار. ترجمه حسین صفرزاده, علیاکبر فرهنگی، مهدی خادمی (1395). تهران: انتشارات برآیند پویش.
پرچمی، نسیم و محمودزاده، احد (1395). اولویتبندی عوامل مؤثر در ارتباط میان استراتژیهای بازاریابی و ارائه خدمت با استفاده از رویکرد تصمیمگیری چندمعیاره (مطالعه موردی: بانک سپه کرمانشاه)، چهارمین کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم و تکنولوژی. دوره چهارم. 1-22.
بزرگخو، حامد؛ کیماسی، مسعود؛ اسفیدانی، محمدرحیم و ترکستانی، محمدصالح (1397). شناسایی و اولویتبندی عوامل تاثیرگذار بر برند ملی ایران با رویکرد رفتار شناختی مصرفکننده، فصلنامه مطالعات رفتار مصرفکننده، دوره 5، شماره 2، 83-110
ترکمنی، کیمیا و کاظمی، مصطفی (1395). تدوین، اولویتبندی و مقایسه استراتژیهای یک شرکت تولیدی با استفاده از مدل Fuzzy Topsis- SWOT و روش QSPM، اولین کنفرانس ملی مدلها و تکنیکهای کمی در مدیریت. تعداد صفحات 11. Col: QMTM01-008
ثریائی، علی و مهرائی، سمانه (1392). بررسی و رتبهبندی استراتژیهای بازاریابی مناسب به منظور دستیابی به مزیت رقابتی در هتلهای غیردولتی (3 تا 5) ستاره استان مازندران، فصلنامه پژوهشگر(مدیریت)، 10 (30). صفحه 29.
حاجیپور، بهمن؛ مؤمنی، منصور و قاسمی، زهرا (1391). انتخاب استراتژی بازاریابی با استفاده از ترکیب روشهای تصمیمگیری ANP و TOPSIS مورد مطالعه هتلهای ممتاز و عادی مراکز استان های خوزستان، تهران و اصفهان، مجله مطالعات کمی در مدیریت، دوره 3، شماره 1، 99-112
خواجوییپور، امین؛ محمدینژاد، امیر؛ شعبانزاده، مهدی و خوبیاریشورباز، حسن (1395). انتخاب استراتژی بازاریابی رقابتی با بهکارگیری فرآیند تحلیل شبکهای (مطالعه موردی: شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان)، اقتصاد کشاورزی و توسعه، شماره 94, 25- 43.
رضاییمنش، بهروز؛ رودساز، حبیباله؛ تقویفرد، محمدتقی؛ حقیقیکفاش؛ مهدی و کمرئی، عباس (96). شناسایی قابلیتها و منابع لازم جهت تغییر در مدل کسبوکار در بانکهای تجاری ایران، فصلنامه علمی- پژوهشی دانش سرمایهگذاری، 6 (21).
شافعی. رضا (1391). مطالعه تأثیرپذیری استراتژیهای حضور در بازار از نگرشهای مدیریتی و رابطه آنها با انتخاب الگوی سنجههای بازاریابی در شرکتهای تولیدی صنعتی، فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 2 (4)، 104-82.
گلشاهی. بهنام و زارعی، عظیم (1395). شناسایی قابلیتهای بازاریابی برونگرای مؤثر در عملکرد تولید محصول جدید: نقش تعدیلگری ساختار مشتری بنیاد. فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 6 (3)، 109- 126.
مؤمنی، منصور (1393). مباحث نوین تحقیق در عملیات، تهران: ناشر: مؤلف. چاپ ششم.
Reference
Aaker, D. (2016). Market Strategic Management. Translator: Safar Zadeh, H., Farhangi, A., and Khademi, M. Tehran, Office of Cultural Research. (in Persian)
Aghazadeh, H. (2015). Strategic marketing management: Achieving superior business performance through intelligent marketing strategy. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 207, 125-134.
Barney, J. (1991). Firm resources and sustained competitive advantage. Journal of management, 17(1), 99-120.
Bozorgkhou, H., Keimasi, M., Esfidani, M., & Torkestani, M. (2018). Identifying and Prioritizing the Factors Affecting Iran Nation Brand with the Consumers Cognitive Behavior Approach, Journal Motaleate Raftare Masrafkonande, (2) 5, 83-110. (in Persian)
Cacciolatti, L., & Lee, S. H. (2016). Revisiting the relationship between marketing capabilities and firm performance: The moderating role of market orientation, marketing strategy and organisational power. Journal of Business Research, 69(12), 5597-5610.
Calof, J. L., & Wright, S. (2008). Competitive intelligence. European Journal of marketing., 42(7/8)
Daghfous, A., & Barkhi, R. (2009). The strategic management of information technology in UAE hotels: An exploratory study of TQM, SCM, and CRM implementations. Technovation, 29(9), 588-595.
Day, G. S., & Moorman, C. (2010). Strategy from the outside in: Profiting from customer value. McGraw Hill Professional.
Dombrowski, U., Intra, C., Zahn, T., & Krenkel, P. (2016). Manufacturing strategy–a neglected success factor for improving competitiveness. Procedia CIRP, 41, 9-14.
Ebrahimi, M., Tajzadeh, N., Mohammadian, A., & Mahmood Jigh, N. (2015). Typology of hotel services for travel agencies, case study: five-star hotels in Mashhad. City Tour Journal, 2(2), 191-204. (in Persian)
Edelman, L. F., Brush, C. G., & Manolova, T. (2005). Co-alignment in the resource–performance relationship: strategy as mediator. Journal of Business Venturing, 20(3), 359-383.
Fahey, L. (2007). Connecting strategy and competitive intelligence: refocusing intelligence to produce critical strategy inputs. Strategy & leadership.
Golshahi, B., & Zareie, A. (2016). Identifying the capabilities of external marketing effective in the performance of new product production: The role of customer structure adjustment. Journal of New marketing researches. 6th years. 3. 109-126. (in Persian)
Griffith, D. A. (2010). Understanding multi-level institutional convergence effects on international market segments and global marketing strategy. Journal of World Business, 45(1), 59-67.
Hajipour, B., Momeni, M., & Ghasemi, Z. (2012). Choosing a Marketing Strategy Using a Combination of Decision Techniques. Journal of Quantitative Studies in Management, NO (8), 92-101. (in Persian)
Hax, A. C., & Wilde, D. L. (2002). The Delta Model--Toward a Unified Framework of Strategy. Available at SSRN 344580.
Hooley, G. J., Greenley, G. E., Cadogan, J. W., & Fahy, J. (2005). The performance impact of marketing resources. Journal of business research, 58(1), 18-27.
Hooley, G. J., Piercy, N., & Nicoulaud, B. (2008). Marketing strategy and competitive positioning. Pearson Education.
Hughes, P., & Morgan, R. E. (2008). Fitting strategic resources with product-market strategy: Performance implications. Journal of Business Research, 61(4), 323-331.
Khajooei Pour, A., Mohammadi Nejad, A., Khoobyari Shoorbaz, H., & Shaban Zadeh. (2016). Choice a Competitive Marketing Strategy Using Analytic Network Process, Journal of Agricultural Economics and Development, 24 (94), 25-43. (in Persian)
Kim, N., Shin, S., & Min, S. (2016). Strategic marketing capability: Mobilizing technological resources for new product advantage. Journal of Business Research, 69(12), 5644-5652.
Kim, Y. A., Song, H. S., & Kim, S. H. (2009). A new marketing strategy map for direct marketing. Knowledge-Based Systems, 22(5), 327-335.
Kumar, V. (2015). Evolution of marketing as a discipline: What has happened and what to look out for. Journal of Marketing, 79(1), 1-9.
Luo, X., Sivakumar, K., & Liu, S. S. (2005). Globalization, marketing resources, and performance: Evidence from China. Journal of the academy of marketing science, 33(1), 50-65.
Mohaghar, A., Fathi, M., Karimi Zarchi, M., & Omidian, A. (2012). A combined VIKOR–fuzzy AHP approach to marketing strategy selection. Business Management and Strategy, 3(1) . (in Persian)
Momeni, M. (2014). New Topics in Operations Research, Tehran, Moalef. (in Persian)
Mu, J. (2013). Networking capability, new venture performance and entrepreneurial rent. Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship., 15(2), 101-123.
Mu, J. (2015). Marketing capability, organizational adaptation and new product development performance. Industrial Marketing Management, 49, 151-166.
Mu, J., & Di Benedetto, A. (2011). Networking capability and new product development. IEEE Transactions on Engineering Management, 59(1), 4-19.
Olavarrieta, S., & Friedmann, R. (1999). Market-oriented culture, knowledge-related resources, reputational assets and superior performance: a conceptual framework. Journal of strategic marketing, 7(4), 215-228.
Parchami, N., & Mahmoudzadeh, A. (2016). Prioritizing Effective Factors in the Relationship Between Marketing Strategies and Delivery Using Multi- Criteria Decision Making Approach. 4h International Conference on Research in Science and Technology. (in Persian)
Peters, J., Snowden, K., Lin, M. J. J., & Chen, C. J. (2008). Integration and knowledge sharing: transforming to long‐term competitive advantage. International Journal of Organizational Analysis.
Porter, M. E. (1980). Competitive strategy: Techniques for analyzing industries and competitors. The Free Press, Newyork.
Powers, T. L., & Hahn, W. (2004). Critical competitive methods, generic strategies, and firm performance. International Journal of Bank Marketing, 22, 43-64.
Rendón, O. H. P., Martínez, R. M., & Flores, M. S. R. (2014). Marketing strategies for hotel industry internationalization in Morelia. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 148, 271-279.
Rezaei Manesh, B., Roodsaz, H., Taghavi Fard, M., Haghighi Kaffash, M., & Kamareie, A. (2017). Identify the Capabilities and Resources to Change the Business Model of Commercial Banks in Iran. Journal of Investment Knowledge, NO (21) . (in Persian)
Rhee, M., & Mehra, S. (2006). Aligning operations, marketing, and competitive strategies to enhance performance: An empirical test in the retail banking industry. Omega, 34(5), 505-515.
Saloner, G., Shepard, A., & Podolny, J. (Dec 2005). Strategic Management.
Samadipour, R., & Bazaee, Gh. A. (2014). Evaluating the Effective Factors on Marketing Management of Liquidity Absorption Techniques Using TOPSIS and AHP. Journal of Marketing Management, NO (22), 44-57. (in Persian)
Shafeai, R. (2012). Study the Effect of Managers Attitudes on Marketing Strategies and their Related to the Marketing Performance Metric in Industrial Companies. Journal of Advanced Marketing Research, NO (4), 82-104. (in Persian)
Slater, S. F., Hult, G. T. M., & Olson, E. M. (2010). Factors influencing the relative importance of marketing strategy creativity and marketing strategy implementation effectiveness. Industrial Marketing Management, 39(4), 551-559.
Slater, S. F., Olson, E. M., & Hult, G. T. M. (2006). The moderating influence of strategic orientation on the strategy formation capability–performance relationship. Strategic Management Journal, 27(12), 1221-1231.
Sorayaei, A., & Mehraee, S. (2013). Review and Ranking the Appropriate Marketing Strategy in Order to Achieve a Competitive Advantage. Journal of Management, 10th years, NO (30). (in Persian)
Spillan, J., & Parnell, J. (2006). Marketing resources and firm performance among SMEs. European management journal, 24(2-3), 236-245.
Srivastava, R. K., Fahey, L., & Christensen, H. K. (2001). The resource-based view and marketing: The role of market-based assets in gaining competitive advantage. Journal of management, 27(6), 777-802.
Valdani, E., & Arbore, A. (2015). Marketing Strategies. Elsevier Ltd., 14, 9216–9221.
Wright, S., Pickton, D. W., & Callow, J. (2002). Competitive intelligence in UK firms: a typology. Marketing Intelligence & Planning, 20(6), 349-360.
Wu, C. S., Lin, C. T., & Lee, C. (2010). Optimal marketing strategy: A decision-making with ANP and TOPSIS. International Journal of Production Economics, 127(1), 190-196.