آذر، عادل؛ رستگار، عباسعلی و باقری قره بلاغ، هوشمند (1398). رهبری تحولآفرین برند خاص: واکاوی نقش رفتارهای برندساز کارکنان بر بشارت برند در شرکتهای بیمه، مدیریت بازرگانی، 11(1)، 141-162.
آقازاده، هاشم؛ قلی پور، رحمت الله و بخشی زاده، الهه (1392). بررسی تاثیر شخصیت برند بر قصد خرید مجدد از طریق ارزش ادراک شده و وفاداری برند (مورد مطالعه: بیمهگذاران عمر شرکت بیمه سامان)، تحقیقات بازاریابی نوین، 3(4)، 1-22.
امتی، آزاده؛ احمدی زاد، آرمان و کفچه، پرویز (1396). عوامل کلیدی تاثیرگذار بر عملکرد بازار با نقش واسطهای نوآوری برند، مدیریت برند، 4 (1)، 135-171.
بزرگ خو، حامد؛ کیماسی، مسعود؛ اسفیدانی، محمد رحیم و ترکستانی، محمدصالح (1397). شناسایی و اولویت بندی عوامل تاثیرگذار بر برندملی ایران با رویکرد رفتار شناختی مصرف کننده، مطالعات رفتار مصرف کننده، 5(2)، 83-110.
درویش، پرویز (1390). کارکردهای شخصیت برند در بازار لوازمخانگی استان گیلان». توسعة مهندسی بازار گستران آتی، 1، 10-20.
رضایی کلیدبری، حمیدرضا؛ طالقانی، محمد و علوی فومنی، سیده فاطمه (1396). تأثیر تجانس و شخصیت برند بر وفاداری مشتریان (مطالعه موردی: مقایسه برندهای گوشی همراه ایرانی و چینی)، مدیریت بازرگانی، 9(2)، 317-336.
رنجبریان، بهرام؛ قاسمی، افشین؛ محمودی، ادریس و رحیمی، سیامک (1392). بررسی عوامل مؤثر بر ترجیح نام و نشان تجاری ازدیدگاه مصرفکنندگان، دو فصلنامه مطالعات رفتار مصرف کننده، 1(1)، 75-88.
سمیعی نصر، محمود؛ علوی، سید مسلم و نجفی سیاهرودی، مهدی (1390). بررسی عوامل موثر بر انتخاب برند از جانب مشتریان با استفاده از روش تحلیل عاملی، 10(6)، 47-64.
موسوی، سیدنجم الدین و علیزاده، ابوالفضل (1397). تأثیر ویژگیهای وب سایت فروشگاههای مجازی بر ارزش ویژه برند فروشگاه (مورد مطالعه: دیجی کالا)، دوفصلنامه مطالعات رفتار مصرفکننده، 5 (1)، 1-19.
Aghazadeh, H., Gholipour, R., & Bakhshi Zadeh, G. (2013). Investigating the effect of brand personality on the intention to re-purchase through perceived value and brand loyalty. Quarterly Journal of New Marketing Research, 3(4), pp: 22-1. (In Persian)
Azar, A., Rastegar, A., &Bagheri Ghareh Bolagh, H. (2019). The Transformational Leadership of a Specific Brand: An Analysis of the Role of Brand-Driven Employee Behaviors on Brand Brilliance in Insurance Companies. Commercial Management Quarterly, 11(1), 141-162. (In Persian)
Azizi, Sh., & Daei, Z. (2014). A Model of factors Effects on Brand Identification: Evidence From Iran. Asian Academy of Management Journal, 19(2), 123- 139. Barney, J. B. (2014). How marketing scholars might help address issues in resource-based theory. Journal of the Academy of Marketing Science, 42(1), 24-26.
BozorgKhu, H., Kimasi, M, Esfidani., & M, Turkestani, M. (2018). Identifying and prioritizing the factors affecting the national brand of Iran with the approach of consumer cognitive behavior, Consumer Behavior Studies Journal, 5(2), 110-83. (In Persian)
Darwish, p. (2011). Brand Features in the Household Appliances Market of Guilan Province. Development of future market makers. Number 20, 1-10. (In Persian)
Das, G. (2014). Impacts of Retail Brand Personality and Self-Congruity on Store Loyalty: The Moderating Role of Gender. Journal of Retailing and Consumer Services, 21(2), 130-138.
Feyz, D., Mo'tamni, A., kordNaij, A., Zare'i, A., Dehghani Soltani, M. (2017). The Effect of Marketing Innovation on Brand Competitiveness by Explaining the Role of Technology Opportunity, Quarterly Journal of Business Management Outlook, 31, 13-29. (In Persian) Grant, J. (2011). The brand innovation manifesto: How to build brands, redefine markets and defy conventions. John Wiley & Sons. Ingenhoff, D., & Fuhrer, T. (2010). Positioning and differentiation by using brand personality attributes. Corporate Communications: An International Journal. Kapferer, J. N. (2008). The new strategic brand management: Creating and sustaining brand equity long term. Kogan Page Publishers.
Kapferer, J.N. (2005), Strategic Brand Management, The Free Press, NewYork, NY. Kotler, P. (1999). Marketing management: the millennium edition (Vol. 199). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. Lee, J. W. (2009). Relationship between consumer personality and brand personality as self-concept: From the case of Korean automobile brands. Academy of Marketing Studies Journal, 13(1), 25-44. Ling, Y. J., Ariff, M. S. B. M., Zakuan, N., Tajudin, M. N. M., Ishak, N., & Ismail, K. (2014). Brand personality, brand loyalty and brand quality rating in the contact lens perspective. Review of Integrative Business and Economics Research, 3(2), 433. Liu, Z., Huang, S. S., Hallak, R., & Liang, M. (2016). Chinese consumers' brand personality perceptions of tourism real estate firms. Tourism Management, 52, 310-326. Maehle, N., & Shneor, R. (2010). On congruence between brand and human personalities. Journal of Product & Brand Management. Matzler, K., Strobl, A., Stokburger-Sauer, N., Bobovnicky, A., & Bauer, F. (2016). Brand personality and culture: The role of cultural differences on the impact of brand personality perceptions on tourists' visit intentions. Tourism Management, 52, 507-520. Molinillo, S., Japutra, A., Nguyen, B., & Chen, C. H. S. (2017). Responsible brands vs active brands? An examination of brand personality on brand awareness, brand trust, and brand loyalty. Marketing Intelligence & Planning. 35 (2):166-179.
Mousavi, N., & Alizadeh, A. (2018). The Effect of Virtual Web Site Features on the Brand Stores of the Store, Consumer Behavior Studies Journal, Vol. 5, No. 1, 1-19. (In Persian) O'Cass, A., & Ngo, L. V. (2011). Winning through innovation and marketing: Lessons from Australia and Vietnam. Industrial marketing management, 40(8), 1319-1329.
Omati, A, & Ahmadi Zad, A. (2017). Key Factors Affecting Market Performance with the Mediating Role of Brand Innovation, Brand Management Quarterly, Fifth Edition, No. 9. 135-171. (In Persian)
Ranjbarian, B., Ghasemi, A., Mahmoudi, I., & Rahimi, S. (2013). A Survey of Factors Affecting the Preference of a Brand from the Consumer's Point of View, Marketing Management Quarterly, 1(1), pp:-88-75. (In Persian)
Rezaei Keybari, H., Taleghani, M., & Alavi Fomeni, F. (2017). Effect of Consent and Brand Personality on Customer Loyalty, Quarterly of Commercial Management, 9( 2), pp:336-317. (In Persian)
Samii Nasr, M., Alavi, M., & Najafi Sinoroodi, M. (2011). Investigation of Factors Affecting Brand Selection by Customers Using Factor Analysis Method, Marketing Management Quarterly, No. 10, 64-47. (In Persian)
Seimiene, E., & Kamarauskaite, E. (2014). “Effect of brand elements on brand personality perception”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 156 , 429 – 434. Srinivasan, R., Lilien, G. L., & Rangaswamy, A. (2002). Technological opportunism and radical technology adoption: An application to e-business. Journal of marketing, 66(3), 47-60.
Weerwarden, J., & Mavondo, F. (2011).Capabilities, innovation and competitive advantage, Industrial Marketing Management, 40(8), 1220-1223.
Xu, A., Liu, H, Gou, L., Akkiraju, R., Mahmud, J., Sinha, V., Hu, Y., & Qiao, M. (2016). Predicting Perceived Brand Personality with Social Media, International AAAI Conference on Web and Social Media. In Tenth International AAAI Conference on Web and Social Media.436-445.
Zhao, X., Lynch, J. G., & Chen, Q. (2010). Reconsidering Baron and Kenny: myths and truths about mediation analysis. Journal of Consumer Research, 37(2), 197-206.