تاثیر وفاداری مشتری در فروش الکترونیکی با نقش میانجی برندسازی دیجیتال

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 کارشناسی ارشد، گروه مدیریت کسب و کار، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.

2 استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور . تهران. ایران.

10.22034/cbsj.2023.139050.2535

چکیده

با گسترش اینترنت بازار دیگر از بستر سنتی خود خارج شده و در بستر پلتفرم‌ها قرار گرفته است. هدف مطالعه حاضر، بررسی تاثیر وفاداری مشتری در میزان فروش الکترونیکی با نقش میانجی برندسازی دیجیتال (مورد مطالعه نمایندگی اسنوا در اصفهان) می‌‌باشد. جامعه آماری این پژوهش، کلیه مشتریان نمایندگی اسنوا است. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد که در سطح خطای 5 درصد، 384 نفر به دست آمد. روش نمونه‌گیری، غیراحتمالی دردسترس است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها از نوع توصیفی- پپمایشی است. ابزار جمع‌آوری‌ داده‌ها، پرسشنامه‌ استاندارد است. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی محتوایی، روایی همگرا و روایی واگرا و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ تأیید شد. برای آزمون فرضیه‌ها از مدل معادلات ساختاری، با بکارگیری نرم‌افزار Smart PLS استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می‌‌دهد که وفاداری بر فروش آنلاین، وفاداری بر برندسازی دیجیتال، برندسازی دیجیتال بر فروش آنلاین تاثیر معناداری دارد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

The effect of customer loyalty on electronic sales with the mediating role of digital branding

نویسندگان [English]

  • Hamid Reza Fereydouni 1
  • Mirzahasan Hosseini 2
1 Master's degree, Department of Business Management, Payam Noor University, Tehran, Iran.
2 Professor, Department of Business Administration, Payam Noor University. Tehran. Iran.
چکیده [English]

the Internet development has changed the market from traditional view to the platform’s based. The aim of the present study is to achieve the effect of customer loyalty on the digital market with the mediating role of digital branding (the case study of Snova dealership in Isfahan). The statistical population of this research is all the customers of Snowa agency. Cochran's formula was used to determine the sample size, and 384 people were obtained at the 5% error level. A non-probability sampling method is available. The current research is applied in terms of purpose and descriptive-survey in terms of data collection method. The data collection tool is a standard questionnaire. The validity of the questionnaire was confirmed using content validity, convergent validity and divergent validity, and its reliability was confirmed through Cronbach's alpha coefficient. Structural equation model was used to test the hypotheses using Smart PLS software. The research results show that loyalty on online sales, loyalty on digital branding has a significant effect on online sales.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Loyalty
  • electronic sales
  • digital branding
  • Snowa company