شیرخدایی، میثم و احسانی، بیتا (1398). ادراک مصرفکننده از رفتارهای غیراخلاقی شرکتها و پیامدهای آن: تعیین نقش خودگرایی و ایدئالگرایی. اخلاق در علوم و فناوری، ۱۴ (۳)، ۱۰۸-۱۱۵.
صفری، محمد؛ سلیمانی، مهشید و قبادینیا، هاجر (1396). الگوی مفهومی تبیین بازاریابی اخلاقی در تمایل به خرید مصرفکننده اینترنتی با توجه به نماد اعتماد الکترونیکی. کاوشهای مدیریت بازرگانی، 9 (18)، 43-60.
غیاثآبادیفراهانی، مریم؛ غفاریآشتیانی، پیمان؛ قلیپورفریدونی، شهربانو و شبابی، هومن (1400). شناسایی عوامل مؤثر بر تمایل به خرید بستهبندی سبز. علوم و فنون بستهبندی، 12 (45)، 6-21.
غفاریآشتیانی، پیمان؛ غیاثآبادیفراهانی، مریم و مرادی، ایرج (1401). نقش عوامل اثرگذار بر ادراک اخلاقی مصرفکنندگان و خلق ارزش پایدار در انتخاب محصولات پسماند صفر. مدیریت سبز، 4 (2)، 83-104.
قربانیانگزافرودی، محمدصادق؛ سعیدیراد، فاطمه؛ خیری، بهرام و علیقلی، منصوره (1397). بررسی تاثیر فلسفههای اخلاقی (آرمانگرایی، خودگرایی و مادیگرایی) مصرفکنندگان بر بازاریابی غیراخلاقی درکشده آنها. مدیریت بازرگانی، 10 (4)، 921-905.
نسیمی، محمدعلی و پالی، سمیرا (1400). تأثیر ادراکات اخلاقی بر قصد خرید با نقش هویتپذیری مصرفکننده از سازمان و اعتماد به برند (موردمطالعه: مشتریان تلفن همراه سامسونگ). مدیریت بازایابی، 3 (16)، 41-65.
References
Akhtar, R., Sultana, S., Masud, M. M., Jafrin, N., & Al-Mamun, A. (2021). Consumers’ environmental ethics, willingness, and green consumerism between lower and higher income groups. Resources, Conservation and Recycling, 168, 105274.
Chang, H. H., & Yang, T. S. (2022). Consumer rights or unethical behaviors: Exploring the impacts of retailer return policies. Journal of Retailing and Consumer Services, 64, 102779.
Chen, T. B., & Chai, L. T. (2010). Attitude towards the environment and green products: Consumers’ perspective. Management science and engineering, 4(2), 27-39.
Ghafari Ashtiani, P., Ghiasabadi Farahani, Ma., & Moradi, I. (2022). The role of influencing factors on the moral perception of consumers and the creation of sustainable value in the selection of zero-waste products. Green Management Quarterly, 2(4), 83-104. (In Persian)
Ghiasabadi Farahani, M., Ghafari Ashtiani, P., Gholipour Fereydoni, Sh., Shababi, H. (2021). Identifying factors affecting the willingness to buy green packaging, Packaging Science and Technology, 12(45), 1-16. (In Persian)
Ghorbanian Gazafroudi, M. S.., Saeedirad, F., Kheiri, B., & Aligholi, M. (2018). Investigating the effect of consumers' moral philosophies (idealism, egoism, and materialism) on their perceived unethical marketing, Business Management, 10(4): 921-905. (In Persian)
Hamidianpour, Fakhrieh.; Yazidi, Hamid. (2017). Investigating the effect of consumers' perception of online retail ethics on brand equity, Business Strategies, 25(11): 146-163. [Persian]
Javed, M. K., Degong, M., & Qadeer, T. (2019). Relation between Chinese consumers’ ethical perceptions and purchase intentions. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics.
Joshi, Y., & Rahman, Z. (2015). Factors affecting green purchase behaviour and future research directions. International Strategic management review, 3(1-2), 128-143. [Persian]
Ketelsen, M., Janssen, M., & Hamm, U. (2020). Consumers’ response to environmentally-friendly food packaging-A systematic review. Journal of Cleaner Production, 254, 120123.
Leonidou, L., Thomas A. Fotiadis b, Paul Christodoulides c, Stavroula Spyropoulou d, Constantine S.Katsikeas., (2015)., “Environmentally Friendly Export Business Strategy: Its Determinants and Effects on Competitive Advantage and Performance”., International Business Review., Vol 24., PP: 798-811.
Nadeem, W., Juntunen, M., Shirazi, F., & Hajli, N. (2020). Consumers’ value co-creation in sharing economy: The role of social support, consumers’ ethical perceptions and relationship quality. Technological Forecasting and Social Change, 151, 119786.
Naibzadeh, Shahnaz.; Jafarian, Haniyeh. (2018). The impact study of ethical ideologies on consumer evaluation of the product and company regarding the mediating role of the organization's social responsibility, Marketing Management, 14(42): 42-23. [Persian]
Nasimi, M. A., & Pali, S.. (2021). The effect of ethical perceptions on purchase intention with the role of consumer identification with the organization and trust in the brand (case study: Samsung mobile phone customers). Marketing Management, 16(52), 41-65. (In Persian)
Purwanto, R. M., Mukharrom, T., Zhilyakov, D. I., Pamuji, E., & Shankar, K. (2019). Study the importance of business ethics and ethical marketing in digital era. Journal of Critical Reviews, 6(5), 150-154.
Safari, M., Soleimani, M., & Ghobadnia, H. (2016). A conceptual model to explain ethical marketing in internet consumer's purchase intention according to electronic trust symbol, Business Management Explorations, 9(18): 43-60. (In Persian)
Shirkhodai, M., & Ehsani, B. (2018). Consumer perception of corporate unethical behavior and its consequences: determining the role of egoism and idealism, Ethics in Science and Technology, 14(3): 115-108. (In Persian)
Van Quaquebeke, N., Becker, J. U., Goretzki, N., & Barrot, C. (2019). Perceived ethical leadership affects customer purchasing intentions beyond ethical marketing in advertising due to moral identity self-congruence concerns. Journal of business ethics, 156(2), 357-376.