سخن سردبیر

سخن سردبیر

چکیده

     تحقیقات جدید نشان می‌دهند که تغییر هوشمند در رفتار مصرف‌کنندگان نسبت به گذشته بیشتر از پیش شده است. این میزان از هوشیاری می‌طلبد که شرکت‌ها تمامی سعی خود را در جهت رضایتمندی هرچه ‌بیشتر آنان به‌کار گیرند. بر همین اساس مصرف‌کنندگان در هنگام تعامل و خرید از یک شرکت، علاو‌ه ‌بر خصوصیات محصولات و کیفیت آن، به سایر عواملی که در محیط فروشگاه با آن مواجه می‌شوند نیز توجه می‌کنند، پس لازم است که شرکتها از طریق بکارگیری المان‌هایی همچون محرکهای ذهنی، احساسی، اجتماعی و ... بر آنان تاثیر بگذارند و آمادگی لازم را جهت انجام خرید در آنان برانگیزند.
     لذا می توان گفت که با توجه به هوشیاری بالای مصرف‌کنندگان کنونی، یکی از عواملی که می‌تواند آنان را ترغیب به خرید کند و به‌عنوان مشتریان وفادار در شرکت نگه دارد، خلق ارزش موردانتظار ایشان است. درواقع از طریق به‌کارگیری چنین راهبردی است که یک شرکت می‌تواند خود را از شرکت‌های مشابه رقیب موجود در صنعت، متمایز و جایگاه خود را در بازار تثبیت نماید. برای آگاهی از ارزش موردانتظار مشتریان، انجام تحقیقات بازار ضروری است و لازم است که شرکتها با مشتریان بالاخص مشتریان وفادار خود ارتباط نزدیک و تعامل مناسبی داشته باشند و این دسته از مشتریانشان را هم‌چون شریک خود قلمداد کنند تا بتوانند از نظرات آنان در راستای ارائه محصولات و خدمات هرچه بهتر و متناسب با ذائقه و سلیقه ایشان استفاده نمایند. 
    بر همین اساس در شماره 7 (1) دوفصلنامه مطالعات رفتار مصرف‌کننده، به بررسی کیفی و کمی عوامل موثر بر هوشیاری، ارزش موردانتظار، وفاداری و تعامل با مصرف‌کنندگان، پرداخته شده و سعی گردیده تا نتایج پربار و ارزشمند محققان، در این مجله منتشر گردد. همچنین لازم است از دقت نظر داوران محترم، پشتیبانی های بی دریغ اعضای ارزشمند هیات تحریریه و تلاشهای همکاران سخت کوشم برای نمایه سازی نشریه در پایگاه های متعبر داخلی و خارجی همچون DOAJ، Academia، MENDELEY، ISC، SID، Magiran، CIVILICA و... کمال سپاسگزاری را داشته باشم. امید است توانسته باشیم بستر مناسبی را برای ارائه و انتشار هرچه بهتر مطالعات، تحقیقات و دستاوردهای پژوهشگران عزیز، فراهم نماییم.
 
                                                                                                                                     دکتر علی صنایعی
                                                                                                                        سردبیر نشریه مطالعات رفتار مصرف‌کننده    

عنوان مقاله [English]

-

چکیده [English]

-