Assistant Professor, Payame Noor University of Tehran, Tehran, Iran
10.22034/cbsj.2023.138056.2420
Abstract
در بازار رقابت محور امروزی، تبلیغات تلویزیونی به عنوان رسانهای در دسترس همگان و با قابلیت بسیار بالا در بکارگیری فنون و ابزارهای مختلف جهت معرفی محصولات و خدمات مورد نظر به مخاطبان، نقش بسزایی در جلب وجذب مصرف کنندگان دارد. از این رو درک چگونگی تأثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کننده به سفارش دهندگان و سازندگان تبلیغات تلویزیونی کمک میکند تا برنامهریزی بهتری در خصوص چگونگی برقراری ارتباط با مخاطبان و چگونگی اثرگذاری بر آنها در قالب پیام های بازرگانی تلویزیونی داشته باشند. بر همین اساس در پژوهش حاضر محققان با هدف شناسایی عوامل اثرگذار بر القای معانی پیامهای تبلیغاتی بر رفتار مصرفکنندگان، با بهرهگیری از روش تحلیل محتوای کیفی، با انتخاب 70 آگهی از میان 240 پیام بازرگانی برتر سیمای جمهوری اسلامی ایران در سایت مدیا آرشیو، به بررسی دقیق و استخراج 110 کد باز و دستهبندی آنها در قالب 13 مقوله و 5 تم اصلی پرداخته و بدین ترتیب در الگوی پیشنهادی خود، 5 عامل اصلی 1) استراتژیهای تبلیغاتی شرکت؛ 2) عوامل مرتبط با تبلیغ؛ 3) عوامل مرتبط با پیام؛ 4) عوامل مرتبط با رسانه؛ 5) عوامل مرتبط با مخاطبان را به عنوان عوامل موثر بر القای معانی پیامهای بازرگانی تلویزیونی به مصرف کنندگان و اثر گذاری در رفتار خرید آنها معرفی نمودند.
soleymanpor, M., & Norouzi, R. (2024). Modeling the influencing factors on inducing the meaning of TV advertising messages on consumers' behavior. Consumer Behavior Studies Journal, (), -. doi: 10.22034/cbsj.2023.138056.2420
MLA
moslem soleymanpor; reza Norouzi. "Modeling the influencing factors on inducing the meaning of TV advertising messages on consumers' behavior". Consumer Behavior Studies Journal, , , 2024, -. doi: 10.22034/cbsj.2023.138056.2420
HARVARD
soleymanpor, M., Norouzi, R. (2024). 'Modeling the influencing factors on inducing the meaning of TV advertising messages on consumers' behavior', Consumer Behavior Studies Journal, (), pp. -. doi: 10.22034/cbsj.2023.138056.2420
VANCOUVER
soleymanpor, M., Norouzi, R. Modeling the influencing factors on inducing the meaning of TV advertising messages on consumers' behavior. Consumer Behavior Studies Journal, 2024; (): -. doi: 10.22034/cbsj.2023.138056.2420