دانشگاه کردستانمطالعات رفتار مصرفکننده2717-00045120180823Effect of virtual store website features on store brand equity (Case Study: Digikala)تأثیر ویژگی های وب سایت فروشگاههای مجازی بر ارزش ویژه برند فروشگاه (مورد مطالعه: دیجیکالا)11960889FAسید نجم الدین موسویاستادیار گروه مدیریت دانشگاه لرستانابوالفضل علیزادهدانشجوی مقطع دکتری مدیریت دانشگاه لرستانJournal Article20180114In an online environment, the use of intangible assets such as brand equity, is one of the ways to create and maintain superiority. The purpose of the present study is to investigate the factors affecting the brand equity of Digikala as one of the online suppliers of goods. The research method is descriptive-survey and the statistical population of the study was people who bought at least one time from this store. The cluster sampling method used in this study. For this reason, Tehran was divided into five clusters of North, South, East, West, and Center, and a questionnaire was distributed in two clusters among the members of the statistical community. Partial Least Squares (SmartPlus) software was used to test the hypotheses. For this purpose, 388 valid questionnaires were analyzed. The findings of this research showed that loyalty, trust association and value association have a positive effect on brand equity. The positive impact of customer support services on awareness, loyalty, trust association, and value association were also confirmed, but the impact of awareness on trust association and value association was not confirmed. From the results, it becomes clear that virtual businesses in our country, in order to increase their brand equity, should be sources that create brand equity (brand awareness of customers, customer loyalty, customer value association, and associativity, Trust in terms of customers) should pay more attention. So to improving these dimensions, they should enhance their support services, their performance, and their functionality.در یک فضای آنلاین، بهره گیری از دارایی های نامشهود مانند ارزش ویژه برند، یکی از راههای ایجاد و حفظ برتری می باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند است. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی است و جامعه آماری پژوهش افرادی اند که حداقل یک بار از این فروشگاه خرید کرده اند. روش نمونه گیری به کار رفته در این تحقیق، خوشه ای در دسترس بوده است که به این منظور شهر تهران به پنج خوشه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تقسیم و پرسشنامه تحقیق در دو خوشه میان اعضای جامعه آماری توزیع گردیده شده است. برای آزمون فرضیهها از روش حداقل مربعات جزئی بهره گرفته شده است و 388 پرسشنامه صحیح مورد تحلیل قرار گرفت. یافتههای مهم این تحقیق نشان داد که وفاداری، تداعی اعتماد و تداعی ارزش بر ارزش ویژه برند تأثیر مثبت دارند. همچنین تأثیر مثبت خدمات پشتیبانی مشتری بر آگاهی، وفاداری، تداعی اعتماد و تداعی ارزش تأیید گردید، اما تأثیر آگاهی بر تداعی اعتماد و ارزش ویژه برند را مورد تأیید قرار نگرفت. از نتایج به دست آمده، روشن می شود که کسب و کارهای مجازی فعال در کشورمان به منظور افزایش ارزش ویژه برند خود، می بایستی به منابعی که باعث ایجاد ارزش ویژه برند(آگاهی برند مشتریان، وفاداری مشتریان، تداعی ارزش از نظر مشتریان و تداعی اعتماد از نظر مشتریان) می شود، می بایستی توجه بیشتری نمایند، که به منظور افزایش این ابعاد، خدمات پشتیبانی، نحوه اجرا و عملکرد خود را بهبود ببخشند.https://cbs.uok.ac.ir/article_60889_b625263ec13f3dffe7cb8c5487134f9a.pdfدانشگاه کردستانمطالعات رفتار مصرفکننده2717-00045120180823The effect of sensory marketing on customer behavioral intentions through hedonic, place attachment and trust (Case study: Kermanshah Soccer Schools)اثر بازاریابی حسی بر نیات رفتاری مشتریان از طریق لذت جویی، دلبستگی به مکان و اعتماد ( مطالعه موردی: مدارس فوتبال شهر کرمانشاه)213560890FAنوشین بنارمدیریت ورزشی،انشکده تربیت بدنی.دانشگاه گیلانحسین براخاصمدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنیف دانشگاه گیلانفرزانه کریمخانمدیریت ورزشی، دانشگده تربیت بدنی،دانشگاه گیلانمحمد مرادیمدیریت ورزشی. دانشکده تربیت بدنی. دانشگاه گیلانJournal Article20180403The purpose of this study was to investigate the effect of sensory marketing on the behavioral intentions of customers through hedonic, place attachment and trust in Kermanshah Soccer schools. The research method is a descriptive-correlational study that was conducted field experiment. The statistical population of the study consisted of all customers of Kermanshah Soccer Schools, which was selected through a targeted sampling of 10 schools and total of 176.The Smart Pls software was used to analyze the data and examine the fitting of the model. Results showed that sensory marketing had significant effect on hedonic. Sensory marketing also had significant effect on place attachment, but it had no significant effect on trust. Hedonic had significant effect on behavioral intentions. Hedonic also had significant effect on place attachment, but it had no significant effect on trust. Place attachment had significant effect on trust. But it had no significant effect on behavioral intentions. Trust also had significant effect on behavioral intentions. Therefore, football school administrators can work with sensory marketing methods to empower their customers to stay in these schools and get in touch with that place. Obviously, the confident customer is that he will trust the place, which will be the basis for his future referrals as well as advising others.هدف این پژوهش بررسی اثر بازاریابی حسی بر نیات رفتاری مشتریان از طریق لذت جویی، دلبستگی به مکان و اعتماد در مدارس فوتبال کرمانشاه بود. روش پژوهش از نوع توصیفی ــ همبستگی بوده که به صورت میدانی انجام شده است. جامعۀ آماری پژوهش شامل تمام مشتریان مدارس فوتبال کرمانشاه بود که به روش نمونهگیری هدفمند تعداد 10 مدرسه انتخاب و در مجموع 176 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها و بررسی برازش مدل از نرمافزار اسمارت پی ال اس دو استفاده شد. یافتهها نشان میدهند که بازاریابی حسی به ترتیب اثر معنی داری بر لذت جویی، دلبستگی به مکان دارد اما اثر آن بر اعتماد معنادار نمیباشد. هم چنین لذت جویی به ترتیب اثر معنی داری بر نیات رفتاری و دلبستگی به مکان دارد اما اثر آن بر اعتماد معنی نداشت. دلبستگی به مکان بر اعتماد معنی داری داشت اما اثر آن بر نیات رفتاری معنی نداشت. هم چنین اعتماد بر نیات رفتاری اثر معنی داری داشت؛ بنابراین مدیران مدارس فوتبال میتوانند با استفاده از روشهای بازاریابی حسی تلاش کنند تا مشتریانشان از حضور در اینگونه مدارس احساس لذت نموده و به آن مکان دلبسته شوند. واضح است مشتری دلبسته، به مکان مورد نظر اعتماد میکند که این خود زمینهساز مراجعات بعدی او و همچنین توصیه به دیگران خواهد بود.https://cbs.uok.ac.ir/article_60890_e25af7a4304c3eaba6a0a65c2e23c973.pdfدانشگاه کردستانمطالعات رفتار مصرفکننده2717-00045120180823The Effect of Social Media Marketing on Consumer Behavior; Investigating the Role of Brand Equity, Brand Relationship Quality and Attitude towards Brandتأثیر بازاریابی رسانه های اجتماعی بر رفتار مصرف کنندگان؛ بررسی نقش ارزش ویژه برند، کیفیت رابطه برند و نگرش نسبت به برند375960891FAحمید خدادادحسینیاستاد/ دانشگاه تربیت مدرسنیلوفر سمیعیدانشجو/ دانشگاه تربیت مدرسپرویز احمدیدانشیار/ دانشگاه تربیت مدرسJournal Article20180419This research aims to investigate the effect of social media marketing on consumer behavior by means of brand equity, brand relationship quality and attitude towards brand among the customers of online shops in Tehran who have followed the social media of those online shops.<br /> In terms of research objectives; this research is an applied research and in terms of research strategies is a quantitative and survey- descriptive study. The sampling method of this study is random sampling and the data required to test the hypotheses were gathered by questionnaire. Finally, 391 questionnaires were gathered to analyze.<br /> The hypotheses of this research are analyzed and tested by using of structural equation modeling.<br /> The results show that the effect of social media marketing activities on brand equity and brand relationship quality are positive and significant. On the other hand, brand equity and brand relationship quality have positive and significant effect on brand attitude and consequently, on consumer behavior.پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بازاریابی رسانه های اجتماعی بر رفتار مصرف کننده از طریق ارزش ویژه برند، کیفیت رابطه برند و نگرش نسبت به برند در بین مشتریان فروشگاه های اینترنتی در سطح شهر تهران که دنبال کننده صفحات این برندهای فروشگاهی در رسانه های اجتماعی نیز هستند، صورت گرفته است . پژوهش از حیث هدف کاربردی و از نظر استراتژی های پژوهشی در زمره پیمایشی- توصیفی قرار می گیرد. به منظور آزمون فرضیات ، پرسشنامه پژوهش در بین نمونه مورد بررسی توزیع شد که در نهایت تعداد 391 پرسشنامه جمع آوری گردید. به منظور تحلیل داده ها و نتایج از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته ها نشان می دهد که بازاریابی رسانه های اجتماعی اثر مثبت و معناداری بر ارزش ویژه برند و کیفیت رابطه برند دارد. ارزش ویژه برند و کیفیت رابطه برند اثر مثبت و معناداری بر نگرش نسبت به برند دارند و به دنبال آن نگرش نسبت به برند تأثیر مثبت و معناداری بر رفتار مصرف کننده دارد. این امر حاکی است که تمامی فرضیات پژوهش تأیید شده است و بازاریابی رسانه های اجتماعی از طریق ارزش ویژه برند، کیفیت رابطه برند و نگرش نسبت به برند بر رفتار مصرف کننده اثر می گذارد .https://cbs.uok.ac.ir/article_60891_57f3366a4f56d3e2d06089370e8ec6d8.pdfدانشگاه کردستانمطالعات رفتار مصرفکننده2717-00045120180823The effect of the customer's perception of the shopping center and the individual image on their loyalty and their contribution to the role of environmental moderation
(Case study: HyperStar chain customers in Tehran province)تأثیر تصویرذهنی مشتریان از مرکز خرید و تجانس تصویر فردی بر وفاداری و سهم خرید آنان با نقش تعدیلگری محیط (مطالعه موردی: مشتریان فروشگاه های زنجیره ای هایپراستار در استان تهران)617960892FAملیکا سادات شیرازیدانشگاه علامه طباطباییمصطفی قاضی زادهگروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه شاهد/ تهران/ ایرانJournal Article20180121Long-term relationships with customers in different sectors, especially in the retail industry, have been accepted as a principle for profitability. Due to the growing importance of the customer and its emergence as the most important competitive advantage, it is imperative that businesses, including service businesses, take special note of the key to maintaining customers. On the other hand, the store environment as a factor influencing customer behavior is a new concept that organizations need to pay attention to. In this regard, the present study aimed to investigate the effect of customers' perceptions of the shopping center and individual image consistency on loyalty and their share of purchasing with the moderating role of the environment among HyperStar chain customers in Tehran province and a model consisting of Variables of mental image, individual image, environment, loyalty and purchasing share were designed. To answer the research question and test the relevant hypotheses, a questionnaire was distributed among 215 sample members of the study. The results of data analysis, carried out through Structural Equations and Liserel software, showed that customer image and individual image convergence have an impact on customer loyalty. Customer loyalty affects shop share. Meanwhile, the results showed that the shop environment is positively correlated with the customer's mental image and loyalty.روابط بلند مدت با مشتریان در بخش های مختلف مخصوصاً در صنعت خرده فروشی به عنوان یک اصل برای سودآوری پذیرفته شده است. به همین دلیل باتوجه به افزایش اهمیت مشتری و مطرح شدن آن به عنوان مهم ترین مزیت رقابتی، ضروری است که کسب و کارها از جمله کسب و کارهای خدماتی به ابزارهای کلیدی برای حفظ مشتریان توجه ویژه ای داشته باشند. از طرفی محیط فروشگاه به عنوان عاملی تاثیرگذار روی رفتار مشتری از مفاهیم جدیدی است که لازم است سازمان ها به آن توجه نمایند. در این راستا، این پژوهش با هدف بررسی تأثیرتصویرذهنی مشتریان از مرکز خرید و تجانس تصویر فردی بر وفاداری و سهم خرید آنان با نقش تعدیل گری محیط، در میان مشتریان فروشگاه های زنجیره ای هایپراستار در استان تهران انجام شد و مدلی متشکل از متغیرهای تصویر ذهنی، تجانس تصویر فردی، محیط، وفاداری و سهم خرید طراحی شد. برای پاسخ به پرسش پژوهش و آزمون فرضیه های مربوطه، پرسشنامه ای در بین 215 نفر اعضای نمونه مطالعاتی توزیع شد. نتایج حاصل از تحلیل داده ها که از طریق معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل انجام گرفت نشان داد: تصویر ذهنی مشتریان و تجانس تصویر فردی بر وفاداری مشتریان تأثیر دارد. وفاداری مشتریان بر سهم خرید فروشگاه تاثیر دارد. ضمن این که نتایج نشان داد محیط فروشگاه به طور مثبت ارتباط بین تصویر ذهنی مشتریان و وفاداری آنان را تعدیل می کند.https://cbs.uok.ac.ir/article_60892_b27bdf82b4dcf10dc6fd4aa9a78e2732.pdfدانشگاه کردستانمطالعات رفتار مصرفکننده2717-00045120180823Relationship between Packaging Information and Consumer Purchase Behavior(Food Products as a Case Study)رابطة بین اطلاعات مندرج بر بستهبندی و رفتار خرید مصرفکننده (مورد مطالعه: مواد غذایی)819960893FAامید مهدیهعضو هیئت علمی/ دانشگاه زنجان0000-0001-5148-7179چیمن سلیمانیکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانیJournal Article20180709Packaging in marketing literature is considered as a part of Product or brand. Packaging is one the most important factors in the field of production and marketing. Unfortunately, in our countray, the majority of packaging activities are traditional and research plays a minor role. It seems that practiotioners have a little knowedge apout packaging and its importance in marketing. The aim of present study is to investigate the relationship between packaging information and consumer purchase behavior. By using convenient sampling, 384 questionares were distributed and used for statistical analysis. The validity and reliability of questionaires were validated. Finidngs showed that there was a meaningful correlation between packaging information (legal, marketing and nutrition information) and consumer purchase behaviors. Production and expiration date, price and ISO information were the most imporatant legal information. Brand and packaging materials were the most imporatant marketing information. According to regression analysis, packaging information explains 65.6 percent of change in the dependent variable (consumer purchase behavior).در ادبیات بازاریابی بستهبندی به عنوان بخشی از محصول و برند در نظر گرفته میشود. بستهبندی یکی از عناصر مهم در زمینة تولید و بازاریابی است. به نظر میرسد با توجه به شرایط فعلی، تولیدکنندگان و عرضهکنندگان محصولات غذایی در ایران شناخت چندانی از مزایای طراحی و ارائه بستههای متناسب با نیازها و خواستههای مشتریان خویش ندارند. در همین راستا به دنبال جبران این کاستیها، پژوهش حاضر به بررسی رابطة بین اطلاعات مندرج بر روی بستهبندی مواد غذایی و رفتار خرید مصرفکنندگان پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش کلیه شهروندان باسواد ساکن شهر سنندج میباشند که تعداد 384 نفر بر اساس فرمول کوکران به عنوان نمونه آماری تعیین شدند و از روش نمونهگیری در دسترس برای جمعآوری دادهها استفاده شد. پژوهش به روش توصیفی از نوع پیمایشی انجام شده است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده که بعد از تعیین روایی (روایی محتوا) و پایایی ( آلفای کرونباخ) در بین پاسخگویان توزیع گردید. یافتهها حاکی از آن است که بین اطلاعات قانونی، بازاریابی و تغذیهای مندرج بر روی بستهبندی مواد غذایی و رفتار خرید مصرف کنندگان رابطة معنیداری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد شاخصهای اطلاعات غذایی، معادل 6/65 درصد از رفتار مصرفکنندگان در جامعه مورد مطالعه را تبیین میکنند و مهمترین عامل، اطلاعات قانونی روی بستهبندیهای مواد غذایی میباشد.https://cbs.uok.ac.ir/article_60893_7ebabc233bfae1985784c58fc1338751.pdfدانشگاه کردستانمطالعات رفتار مصرفکننده2717-00045120180823Analysis of the role of website quality on the behavior of investors in companies accepted in Tehran Stock Exchangeتحلیل نقش کیفیت وب سایت بررفتار سرمایه گذاران شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران10112260894FAسید حسام وقفیعضو هیات علمی دانشگاه پیام نورنورالله سربازیگروه حسابداری،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد خوافعلی فیاضکارشناس ارشد حسابداری،دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقاتسامیران خواجه زادهدکتری مهندسی مالی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدسJournal Article20180902Analysis of the role of website quality on the behavior of investors in companies accepted in Tehran Stock Exchange<br /> Abstract<br /> The increasing use of social media and business and marketing through these connecting devices, have given a new life to industry and, using these new tools, customers have become more loyal. Today, the disclosure of corporate financial information through the internet and the existence of a complete information system, are discussed as one of the most important issues in various countries of the world. This is linked to new information and communication technologies and in some cases affects routine accounting practices, so that numerous statements have been published about disclosure of financial information across the globe. In this research, the effect of the quality of the information website of the companies listed in the Tehran Stock Exchange on their marketing power (including the company's sales volume and stock trading volume and price of stock) was studied using the structural equation method during the period of 2012-2016. The results show that as the quality of the website of a company is higher and its activity is up to date, the behavior of investors will grow dramatically.<br /> Keywords: Website Quality, behavior of investors,Tehran Stock Exchangeتحلیل نقش کیفیت وب سایت بررفتار سرمایه گذاران<br /> شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران<br /> چکیده<br /> با گسترش روزافزون استفاده از رسانههای اجتماعی، کسبوکار و بازاریابی از طریق این وسایل ارتباطجمعی جانی تازه به صنایع بخشیده و با استفاده از این ابزارهای جدید، مشتریان را به خود وفادار کرده است امروزه افشای اطلاعات مالی شرکتها از طریق اینترنت و وجود یک سیستم اطلاعرسانی کامل، بهعنوان یکی از مباحث و موضوعات بااهمیت در کشورهای مختلف جهان مطرح گردیده است. این موضوع با فناوریهای جدید اطلاعات و ارتباطات مرتبط گردیده و در بعضی موارد، رویههای معمول حسابداری را تحت تأثیر قرار میدهد بهطوریکه بیانیههای متعددی در زمینه افشای اینترنتی اطلاعات مالی در سراسر جهان منتشر گردیده است. در این تحقیق، به بررسی کیفیت وب سایت اطلاع رسانی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بر رفتار سرمایه گذاران (شامل حجم فروش شرکت و حجم معاملات سهام و قیمت سهام شرکت) با استفاده از روش معادلات ساختاری، طی سالهای 1391 -1395 پرداختهشده است. نتایج نشان میدهد، که کیفیت وب سایت یک شرکت بر رفتار سرمایه گذاران از طریق حجم فروش، حجم معامله و قیمت سهام تاثیر گذار است.<br /> <br /> کلمات کلیدی: کیفیت وب سایت، رفتار سرمایه گذاران،بورس اوراق بهادار تهرانhttps://cbs.uok.ac.ir/article_60894_471ed656a980e4a521e5d590301323ca.pdf