TY - JOUR ID - 62191 TI - بررسی پیشران‌های قصد استفاده‌ی مجدد در کسب و کارهای اشتراکی همتا به همتا ( مورد مطالعه: تپسی ) JO - مطالعات رفتار مصرف‌کننده JA - CBSJ LA - fa SN - 2717-0004 AU - مکی زاده, وحید AU - شراعی, فاطمه AD - مدیریت بازرگانی، مدیریت و حسابداری، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس. ایران AD - گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 9 IS - 2 SP - 1 EP - 19 KW - اقتصاد اشتراکی KW - رضایت KW - قصد استفاده مجدد KW - تپسی DO - 10.34785/j018.2022.683 N2 - با رونق کسب‌وکارهای اشتراکی و افزایش اعتماد به آن‌ها، بررسی محرک‌های استفاده مجدد از آن حائز اهمیت است. پژوهش حاضر با هدف بررسی پیشران‌های موثر بر رضایت و قصد استفاده‌ی مجدد در یک مدل اقتصاد اشتراکی – استارتاپ تاکسی آنلاین تپسی- انجام گرفته است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد. نمونه آماری در این پژوهش شامل 329 نفر از اعضای جامعه آماری بود که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس جمع‌آوری گردید. ابزار اصلی گرداوری داده ها پرسشنامه بوده است. داده ها با روش معادلات ساختاری در نرم‌افزار ایموس مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل داده‌های این پژوهش بیانگر تاثیر معنادار صرفه جویی در هزینه، کیفیت خدمت، قابلیت گوشی هوشمند، اعتماد به عرضه‌کننده و اعتماد به اپلیکیشن بر رضایت و همچنین اعتماد بر استفاده مجدد در بین مشتریان از خدمات تپسی می‌باشد. همچنین دو فرضیه تاثیر ادراک از همسویی با روندها بر رضایت مشتری و تاثیر رفتار میزبان بر قصد استفاده مجدد تایید نشد. UR - https://cbs.uok.ac.ir/article_62191.html L1 - https://cbs.uok.ac.ir/article_62191_3be35e09312fcc8cfd934e3024edd4a9.pdf ER -