TY - JOUR ID - 62099 TI - ارائه مدل انتخاب و توسعه برند با تاکید بر نقش استراتژی ها JO - مطالعات رفتار مصرف‌کننده JA - CBSJ LA - fa SN - 2717-0004 AU - اخلاقی, احمد AU - عسکری, احمد AU - نعامی, عبدالله AU - روستا, علیرضا AD - گروه مدیریت بازرگانی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ، تهران ، ایران AD - گروه مدیریت، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران AD - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، گروه مدیریت بازرگانی AD - استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شهر قدس، تهران، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 9 IS - 1 SP - 75 EP - 91 KW - مدیریت برند KW - توسعه برند KW - استراتژیهای بازاریابی KW - و تئوری داده بنیاد DO - 10.34785/J018.2022.411 N2 - بازارهای در حال تغییر، نقش زیادی بر روی تصمیمهایی که شرکتها میگیرند، دارند. محیط جهانی، در درک بازار،پیچیدگیهای زیادی را برای بازاریابان به وجود آورده است. شرکتها به صورت پی درپی، استراتژیهای بازاریابی به روزتری را جهت کسب منابع بیشتر و باقی ماندن در بازار ایجاد و استفاده میکنند.شرکتهای بسیاری به تولید محصولات جدید و ورود آنها به بازار جهت برآورده کردن نیازها و سلایق در حال تغییر مصرف کننده، متکی هستند. از جمله استراتژیهای کاربردی در برندگذاری، توسعه برند است، به گونهای که امروزه اکثر شرکتها و کسب وکارهای بزرگ برای معرفی محصولات جدید خود از این استراتژی استفاده میکنند. با توسعه برند، سازمانها میتوانند در مسیرهای دیگری گام بردارند و با کمک تولید و ارائه کالا و خدمات با استفاده از همان نام تجاری،توسعه و گسترش یابند و ریسک تصویر برند خود را کم کنند. این استراتژی منجر به کاهش هزینه، کاهش ریسک و افزایش صرفه جویی در هزینه هاخواهد شد. توسعه برند ناموفق منجر به آسیب رساندن به برند اصلی و از بین رفتن ارزش ویژه برند میشود. در مدل پارادایمی تئوری مبتنی بر دادهها ،پدیده اصلی این پژوهش همان فرایندارائه مدل انتخاب و توسعه یک برند با تاکیدبر نقش استراتژیهادر نظر گرفته شده و شرایط فعلی،شرایط زمینه ای و شرایط مداخله گر این پدیده های اصلی نیزارائه شد،همچنین نتایج آن نیزارائه میشود. ساخت مدل پارادایمی بامصاحبه های دقیق مرتبط با نظریه مبتنی بر دادههااست این پژوهش از میان کلیه متخصصان مطرح دانشگاهی دارای زمینه علمی مرتبط با مدیریت برندسازی و کارشناسان شرکتها انتخاب شده اند. UR - https://cbs.uok.ac.ir/article_62099.html L1 - https://cbs.uok.ac.ir/article_62099_b4ad6d36743cb8cad13df088302db73e.pdf ER -