TY - JOUR ID - 62010 TI - شناسایی و طبقه بندی عوامل موثر بر انتخاب محصولات کسب و کارهای اشتراکی با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی JO - مطالعات رفتار مصرف‌کننده JA - CBSJ LA - fa SN - 2717-0004 AU - موسوی راشدی, سید حبیب AU - مکی زاده, وحید AU - حسن پور, اسماعیل AD - گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم، قشم ، ایران AD - استادیار ، گروه مد یریت بازرگانی ،دانشکده مدیریت و حسابداری ، دانشگاه هرمزگان ، بندرعباس ، ایران AD - گروه مدیریت بازرگانی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 8 IS - 4 SP - 191 EP - 214 KW - شناسایی و طبقه بندی KW - کسب و کارهای اشتراکی KW - تحلیل عاملی اکتشافی DO - 10.34785/J018.2022.760 N2 - کسب و کارهای اشتراکی جدید ترین شیوه عرضه محصولات از طریق پلاتفرم مجازی است. هدف از پژوهش حاضر بررسی شناسایی و طبقه بندی عوامل موثر بر انتخاب محصولات کسب وکارهای اشتراکی با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی می باشد. پژوهش، از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرا نوع توصیفی - پیمایشی است. برای جمع آوری اطلاعات و داده های مورد نیاز از بررسی های اسنادی، کتابخانه ای و مطالعات میدانی(پرسشنامه) استفاده شده است. روایی پرسشنامه به روش محتوایی و پایایی ها با ضریب کرنباخ 0.83 تایید شده است. پرسشنامه به روش نمونه گیری کاملا تصادفی بین 384 نفر از مشتریان محصولات اشتراکی در شهر تهران توزیع گردید، تعداد 18 ویژگی با استفاده از نرم افزار spss و آزمون ماتریس همبستگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها در 7 عامل شناسایی و طبقه بندی شده اند. این عامل ها به ترتیب اهمیت عبارتند از: اعتماد، سودآوری، نوآوری، سهولت استفاده، جذابیت و لذت بخشی، حکمرانی و آگاهی های زیست محیطی که بر انتخاب محصولات اشتراکی تاثیر دارند. UR - https://cbs.uok.ac.ir/article_62010.html L1 - https://cbs.uok.ac.ir/article_62010_ce76b6450d6905eaad1845e47072030a.pdf ER -