TY - JOUR ID - 61607 TI - رویکردی نوین به پیوندهای احساسی برند : از نوستالژی تا عشق به برند JO - مطالعات رفتار مصرف‌کننده JA - CBSJ LA - fa SN - 2717-0004 AU - حاجی بابایی, حسین AU - قبادی, تحفه AD - استادیار.گروه مدیریت بازرگانی، واحد همدان، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران AD - استادیار.گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گنبدکاووس، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 7 IS - 2 SP - 89 EP - 104 KW - عشق به برند KW - نوستالژی فراخوانده شده KW - ترجیح مشتری KW - اعتماد به برند DO - 10.34785/J018.2020.837 N2 - در شرایط کنونی، مسائل و تنگناهای مختلف بیش از هر زمان دیگر ، فشارهای روانی متعددی را بر افراد تحمیل می کند و به دنبال آن،احساس ناامنی و نارضایتی بیشتری نیز در مشتری بوجود می آید.استفاده ازبرندهای نوستالژیک می تواند به احیای احساسات مثبت گذشته منجر شده و از طریق کاهش فشارهای روانی بوسیله استفاده از این محصولات ، زمینه را برای خلق روابط عمیق با محصول ایجاد می کند. از طرفی باید در نظرداشت که در هزاره سوم خلق پیوندهای احساسی بین برند و مشتری به اهرمی قدرتمند برای ایجاد ارتباطات بلند مدت با مشتری و ایجاد جریان مستمر درآمد، تبدیل شده است. هدف این پژوهش بررسی رابطه مفاهیم نوستالژی، اعتماد، ترجیح مشتری و عشق به برند می باشد. برای این منظور بر اساس مرور گسترده ادبیات، مدل پژوهش شکل گرفت و و در ادامه این مدل مورد آزمون قرار گرفت. جامعه پژوهش شامل مصرف کنندگانی بود که سابقه شناخت طولانی محصول را داشتند. روش نمونه گیری ،نمونه گیری در دسترس و ابزار مورد استفاده پرسشنامه بود.نتایج بدست آمده حاکی از آن بودکه نوستالژی فراخوانده شده، ترجیح مشتری و اعتماد به برند با شدت های مختلف بر یکدیگر و بر عشق برند تاثیر داشتند. این پژوهش با بررسی تاثیر نوستالژی بر عشق به برند، پیوندهای احساسی با برند را از جنبه متفاوت مورد بررسی قرارداد و چشم انداز جدیدی را در روابط احساسی بین مصرف کننده و برند گشوده است. UR - https://cbs.uok.ac.ir/article_61607.html L1 - https://cbs.uok.ac.ir/article_61607_776bef582f1bbd5f801cc86e24261e78.pdf ER -