TY - JOUR ID - 6133 TI - اندازه گیری تاثیر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری بر قصد خرید موادغذایی حلال در بازارهای کلیدی اروپا JO - مطالعات رفتار مصرف‌کننده JA - CBSJ LA - fa SN - 2717-0004 AU - شیرخدایی, میثم AU - نوری پور, امیرحسین AU - شریعتی, فاطمه AD - استادیار دانشکده علوم اقتصادی‌ و‌ اداری دانشگاه مازندران AD - کارشناسی ارشد بازاریابی بین الملل دانشگاه مازندران AD - کارشناسی ارشد مدیریت مالی دانشگاه مازندران Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 1 IS - 1 SP - 33 EP - 49 KW - قصد خرید KW - حلال KW - ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری DO - N2 - بازار محصولات حلال در کشورهای اروپایی جز بازارهای نوظهور و پرسود محسوب می‌شود، چراکه تقاضا برای مصرف محصولات حلال بالخصوص موادغذایی در کشورهای اروپایی همچون انگلستان، فرانسه و آلمان بسیار در حال رشد است. با توجه به آنکه یکی از روش‌های درک نگرش مشتریان، سنجش ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری می‌باشد، بنابراین پژوهش حاضر به بررسی اثر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری بر قصد خرید موادغذایی حلال در کشورهای انگلستان، آلمان، فرانسه پرداخته است. داده‌ها از طریق 391 پرسشنامه بصورت کاغذی و الکترونیکی جمع‌آوری گردید و توسط نرم‌افزارهای SPSS19 و18  Amos  مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌های پژوهش نشان داد، آگاهی برند تاثیر مثبت و معناداری بر کیفیت ادراک شده و تداعی برند دارد، همچنین نتایج، اثرات مثبت و معنادار کیفت ادراک شده و تداعی برند را بر وفاداری به برند تایید نمودند و در آخر اثر وفاداری به برند بر قصد خرید موادغذایی حلال بعد از تجزیه و تحلیل مورد تایید قرار گرفت. UR - https://cbs.uok.ac.ir/article_6133.html L1 - https://cbs.uok.ac.ir/article_6133_12c6aa7ae2fd0dd1080baef97cf47163.pdf ER -