TY - JOUR ID - 61233 TI - رابطه پیشران های کلیدی تجربه مشتریان با ارزش درک شده و وفاداری آنان (مطالعه ای از بازیکنان لیگ برتر فوتبال بعنوان مشتریان داخلی باشگاه ها) JO - مطالعات رفتار مصرف‌کننده JA - CBSJ LA - fa SN - 2717-0004 AU - خدامرادپور, مژگان AU - محرم زاده, مهرداد AU - یکتایار, مظفر AD - استادیار گروه مدیریت ورزشی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی ، سنندج ، ایران AD - استاد گروه مدیریت ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران AD - استادیارگروه مدیریت ورزشی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی ، سنندج ، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 7 IS - 1 SP - 72 EP - 88 KW - ارزش درک شده KW - پیشرانهای کلیدی تجربه مشتری KW - وفاداری DO - 10.34785/J018.2020.660 N2 - تحقیق حاضر باهدف شناسایی رابطه پیشران‌های کلیدی تجربه مشتری باارزش درک شده و وفاداری بازیکنان در باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال کشور اجرا گردید. جامعه آماری این پژوهش را کلیه‌ی بازیکنان لیگ برتر فوتبال تشکیل با تعداد 328 نفر تشکیل می‌دادند. حجم نمونه با استفاده از شیوه نمونه‌گیری تمام شمار با افت کمتر از ده درصد به 298 نفر تقلیل یافت. در انجام تحقیق از سه پرسشنامه استفاده گردید. روایی هر سه پرسشنامه توسط تعدادی از متخصصین مدیریت ورزشی تأیید و پایایی آن‌ها در یک مطالعه مقدماتی با 40 آزمودنی برای پرسشنامه تجربه مشتری سندرسون و لیان (2011) با پایایی 84/0، وفاداری ماهونی (2000) با پایایی 93/0 و ارزش درک شده‌ی اگرت و اولاگا (2002) با پایایی 88/0 بود. به منظور تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی شامل روش حداقل مربعات جزیی استفاده شد. یافته‌های تحقیق نشان داد: پیشران‌های کلیدی تجربه‌ی باارزش درک شده و وفاداری رابطه دارد. تجربه مشتری دارای رابطه معنا داری با وفاداری و ارزش درک شده بازیکنان حاضر در لیگ برتر فوتبال کشور بود. همچنین بیش‌ترین میزان رابطه در این تحقیق مربوط به دو متغیر وفاداری و ارزش درک شده بود. باشگاه‌ها نیاز دارند تا استراتژی های تجربه را بر اساس تنوع خدمات ایمن نمایند و خود را با آن تطبیق دهند و از این طریق برای بازیکنان ایجاد ارزش و وفاداری نمایند. UR - https://cbs.uok.ac.ir/article_61233.html L1 - https://cbs.uok.ac.ir/article_61233_eb129fbf7a500c3cb8fb508dfd8ec202.pdf ER -