TY - JOUR ID - 61083 TI - مطالعه‎ مردم‎ نگارانه درک معنای برند ترک (مطالعه موردی منطقه آزاد انزلی) JO - مطالعات رفتار مصرف‌کننده JA - CBSJ LA - fa SN - 2717-0004 AU - ترکستانی, محمد صالح AU - جاهدی, پدرام AD - استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 6 IS - 1 SP - 63 EP - 80 KW - برند مبدأ KW - برند ترک KW - ‌ مردم‎نگاری KW - مردم‎نگاری انتقادی KW - منطقه آزاد انزلی DO - 10.34785/J018.2019.768 N2 - اقبال مصرف‎کنندگان ایرانی به محصولات ساخت ترکیه به‎گونه‎ای است که بسیاری‎از تولیدکنندگان ایرانی محصولات خود را ساخت ترکیه و بسیاری‎از فروشندگان ایرانی محصولات ساخت ایران را جنس ترک معرفی می‎کنند. در این شرایط تولیدکنندگان ایرانی صدای خاموش صحنه‎ی بازار هستند. هدف از پژوهش حاضر درک معنای تولیدکنندگان ایرانی از برند جنس ترک است که برای این منظور از روش پژوهش مردم‎نگاری با رویکرد انتقادی استفاده شد. جامعه‎ی آماری پژوهش تولیدکنندگان در منطقه آزاد انزلی، روش نمونه‎گیری غیراحتمالی هدفمند و حجم نمونه باز با قید دستیابی به اجماع نظری است. مصاحبه نیمه‎ساختاریافته، مشاهده غیرمستقیم و مستقیم، حضور در کنش‎های فردی و جمعی و یادداشت‎برداری راه‎های جمع‎آوری داده‎های مورد نیاز پژوهش است. استفاده‎از استقراء در بررسی داده‎های جمع‎آوری شده در فرآیند مشاهده، مصاحبه، یادداشت‎برداری، استخراج گزاره، کدگذاری باز، کشف مفهوم و کدگذاری محوری نشان‎داد که معنای تولیدکنندگان ایرانی از جنس ترک دارای سه مقوله‎ی پشتیبانی دولت ملّی‎گرای جمهوری ترکیه از برندهای با مبدأ ترکیه، پشتیبانی مردم ملّی‎گرای جمهوری ترکیه از برندهای با مبدأ ترکیه و فضای مناسب کسب‎وکار در جمهوری ترکیه است. UR - https://cbs.uok.ac.ir/article_61083.html L1 - https://cbs.uok.ac.ir/article_61083_3eef281bf6a755827b61ea9dbd807b16.pdf ER -