TY - JOUR ID - 61081 TI - ارائه الگوی مفهومی برای تبین بازاریابی کمیابی با تا کید بر اصالت برند در رفتار خرید آنلاین JO - مطالعات رفتار مصرف‌کننده JA - CBSJ LA - fa SN - 2717-0004 AU - پوراسدالهی, خاطره AU - سعیدنیا, حمیدرضا AU - علی پور درویشی, زهرا AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی٬ گروه مدیریت بازرگانی٬ دانشکده مدیریت٬ دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال٬ تهران٬ایران. AD - دانشیار گروه مدیریت بازرگانی٬ دانشکده مدیریت٬ دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال٬تهران٬ ایران. AD - استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران شمال، دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران شمال. Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 6 IS - 1 SP - 125 EP - 148 KW - داده بنیاد" KW - " اصالت برند" KW - " بازاریابی کمیابی" KW - " واکنش روان شناختی" KW - "خرید اینترنتی DO - 10.34785/J018.2019.986 N2 - مصرف کنندگان همواره در جستجوی بازارهایی هستند که بتواند نیازهای خود را به بهترین شکل برآورده ساخته و کالا و خدمات با کیفیت خریداری کنند. همچنین با پیشرفت هایی که در زمینه فنآوری اطلاعات صورت گرفته، این موضوع باعث پیدایش و توسعه شکل جدیدی از بازار به نام بازارهای اینترنتی شده که این فروشگاه های اینترنتی به دنبال ارائه برندهای اصیل برای ارضا نیازهای درونی و بیرونی مشتریان خود می باشند. از سوی دیگر برخی بنگاه ها، تلاش دارند تا در بازار با ایجاد محدودیت در تعداد و یا زمان برای خریدار، نیاز به خرید بیشتری نزد مشتریان ایجاد کنند. هدف محقق در این پژوهش شناسایی عوامل اثرگذار بر مفهوم بازاریابی کمیابی با تاکید بر نقش اصالت برند می باشد. پژوهش حاضر دارای رویکردی بنیادی بوده و به دنبال ارائه مدلی مفهومی به منظور تبیین مفهوم بازاریابی کمیابی با تاکید بر اصالت برند در حوزه رفتار خرید اینترنتی میباشد و پژوهشگر از رویکرد آمیخته استفاده کرده است. به این ترتیب که در بخش کیفی از استراتژی نظریه داده بنیاد و مشتمل بر کدگذاری باز، محوری، انتخابی به منظور دستیابی به مدل الگوی پژوهش بهره برده شده است. در بخش کمی از روش توصیفی پیمایشی و برای آزمون مدل پیشنهادی از نرم افزار پی ال اس استفاده شده است که نتایج پژوهش در قالب یک مدل تایید شده و برازش یافته، شامل 5 بعد اصلی و 33 بعد فرعی ارائه شده است. UR - https://cbs.uok.ac.ir/article_61081.html L1 - https://cbs.uok.ac.ir/article_61081_d20a08e8c6211e660697ec3d0646c2ea.pdf ER -