الگوی انتخاب و نوع واکنشی که شخص در هر موقعیت از خود نشان میدهد به عوامل موقعیتی و غیر موقعیتی مختلفی بستگی دارد. درک چگونگی تأثیر این عوامل بر واکنش رفتاری مصرفکننده امری مهم و حائز اهمیت در حوزهی بازاریابی است. از این رو پژوهش حاضر، به بررسی تأثیر موقعیت رفتار مصرفکننده بر واکنش رفتاری با میانجیگری ارزش ادراک شده و پاسخهای هیجانی مصرفکنندگان روغن لادن در شهر تهران میپردازد. تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی بوده و به صورت توصیفی- پیمایشی صورت گرفته است. جامعه آماری این تحقیق، مصرفکنندگان روغن لادن در شهر تهران میباشد. بدین منظور از نمونهگیری تصادفی خوشهای از بین 400 مصرفکنندهی روغن لادن در 5 منطقهی شهر تهران پرسشنامههایی تکمیل و جمعآوری شد و به منظور تحلیل دادهها با استفاده از دو نرم افزار SPSS و لیزرل از دو نوع آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که موقعیت رفتار مصرفکننده بر ارزش ادراک شده و بر واکنش رفتاری (به صورت مستقیم و غیر مستقیم) دارای تأثیر مثبت و معناداری میباشد، همچنین ارزش ادراک شده بر پاسخهای هیجانی دارای تأثیر مثبت و معنادار است و پاسخهای هیجانی نیز بر واکنش رفتاری مصرفکننده دارای تأثیر مثبت و معناداری میباشد.