%0 Journal Article %T ارائه مدل عوامل موثر برصادرات فرش دستباف از دیدگاه قابلیت‌های پویا و قابلیت‏‌های بازاریابی با تاکید بر نگرش مشتریان هدف %J مطالعات رفتار مصرف‌کننده %I دانشگاه کردستان %Z 2717-0004 %A آدینه فر, امیر رضا %A محمودی, ادریس %A مهرابی, علی %D 2023 %\ 03/21/2023 %V 10 %N 1 %P 214-239 %! ارائه مدل عوامل موثر برصادرات فرش دستباف از دیدگاه قابلیت‌های پویا و قابلیت‏‌های بازاریابی با تاکید بر نگرش مشتریان هدف %K صادرات فرش دستباف %K قابلیت‏های پویا %K قابلیت‏های بازاریابی %R 10.34785/J018.2023.001 %X اهمیت توجه به رونق کالاهای استراتژیک نظیر فرش دستباف در جهت کسب مزیت‏های رقابتی برای این محصول مهم، بسیار بالا است، اما پژوهش‏های موثر در این زمینه کم انجام شده است. بنابراین، هدف این تحقیق "طراحی مدل عوامل موثر برصادرات فرش دستباف از دیدگاه قابلیت‏های پویا و قابلیت‏های بازاریابی با تاکید بر نگرش مشتریان هدف است. این پژوهش کاربردی، کیفی کمی (آمیخته) ، تک مقطعی و میدانی بوده و با روش داده بنیاد با رویکرد اشتراوس و کوربین تحلیل شده‏ است. به منظور گردآوری داده‏ها درگام نخست (مطالعات کیفی ISM)، استقرایی و در گام دوم (مطالعات کمّی SEM،) استفاده شد. جامعه آماری تحقیق خبرگان صنعت فرش دستباف در کشور بوده‏اند. یافته‌های این مطالعه نشان داد مدل عوامل موثر بر صادرات فرش دستباف از دیدگاه قابلیت‏های پویا و قابلیت‏های بازاریابی شامل عوامل اقتصادی، عوامل سیاسی، کیفیت محصول، قابلیت بازاریابی، به روز بودن دانش در حوزه‏ی فعالیت، حمایت قانونی، امنیت شغلی، و ارتباطات بازاریابی است و متغیرهای امنیت شغلی و دانش به روز، از مهم‏ترین عوامل در این زمینه هستند. %U https://cbs.uok.ac.ir/article_62640_7d89adc152b1628ec3c44c471d65345a.pdf