%0 Journal Article %T سخن سردبیر %J مطالعات رفتار مصرف‌کننده %I دانشگاه کردستان %Z 2717-0004 %D 2021 %\ 10/23/2021 %V 8 %N 3 %P 1-1 %! سخن سردبیر %R %X امروزه، بررسی تصاویر ذهنی مصرف‌کنندگان و شناخت‌ آن‌ها از محصولات و خدمات شرکت‌ها برای بازاریابان، بسیار مهم تلقی می‌شود. درواقع، یکی از موضوعات اساسی در بازاریابی عصر حاضر، واکاوی ذهینت مصرف‌کنندگان نسبت به محصولات و خدمات شرکت‌ها است که باید بررسی شود آن‌ها در مورد محصولات و برندهای شرکت چگونه فکر می‌کنند و چه احساسی را نسبت به آن دارند. بر این اساس، ضروری است که شرکت‌ها جهت ارتقاء تصویر ذهنی محصولات و برندهای خودشان در نزد جامعه هدف، استراتژی‌های مناسبی را اتخاذ کنند و با اتکا به این موضوع واکنش‌های احساسی، شناختی و رفتاری مصرف‌کنندگان را مورد ارزیابی قرار دهند که ایشان در مواجهه با محصول یا برند شرکت چگونه رفتار خواهند کرد. همچنین، توجه به این موضوع که مصرف‌کنندگان در مورد شرکت و محصولات آن در نزد دیگران چگونه تعریف می‌کنند، یک نشانه خیلی مهم برای بازاریابان محسوب می‌شود که از این طریق می‌توانند‌ جایگاه محصولات خودشان را در نزد مصرف‌کنندگان درک کنند و متوجه شوند که ذهنیت مصرف‌کنندگان از محصولات شرکت نسبت به رقبا چگونه خواهد بود.بر همین اساس، شماره 3 دوره 8 نشریه مطالعات رفتار مصرف‌کننده به بررسی تاثیرات واکنش‌های مصرف‌کنندگان نسبت به محصولات و برندها در تصمیم‌گیری‌های ایشان اختصاص یافته است و تلاش شده است تا نتایج ارزشمند و پربار پژوهشگران، در این مجله منتشر شود. لازم است که از همکاری داوران محترم، حمایت‌های اعضای محترم هیات تحریریه و تلاش‌های همکاران بزرگوار، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. امید است توانسته باشیم که بستر مناسبی را برای ارائه و انتشار هرچه بهتر مطالعات، تحقیقات و دستاوردهای پژوهشگران عزیز فراهم نماییم. پروفسور علی صنایعیسردبیر نشریه مطالعات رفتار مصرف‌کننده %U