%0 Journal Article %T تاثیر هویت و اثر اجتماعی بر ارزش ادراک شده و قصد خرید محصولات ارگانیک و اثر تعدیل‌گر نوآوری مصرف کننده؛ مورد مطالعه: مصرف‌کنندگان محصولات ارگانیک شهر کرج %J مطالعات رفتار مصرف‌کننده %I دانشگاه کردستان %Z 2717-0004 %A دهقانی زاده, مرضیه %A اکبری پور, زهرا %D 2021 %\ 06/22/2021 %V 8 %N 2 %P 156-175 %! تاثیر هویت و اثر اجتماعی بر ارزش ادراک شده و قصد خرید محصولات ارگانیک و اثر تعدیل‌گر نوآوری مصرف کننده؛ مورد مطالعه: مصرف‌کنندگان محصولات ارگانیک شهر کرج %K هویت اجتماعی %K اثر اجتماعی %K قصد خرید محصولات ارگانیک %K ارزش ادراک شده %K نوآوری مصرف کننده %R 10.34785/J018.2021.359 %X امروزه اهمیت پرداختن به غذاهای سالم و ارگانیک، با توجه به فوائـد فـراوان ایـن محصـولات بـیش از پیش بر همگان آشکار شده است. در همین راستا هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر هویت اجتماعی، اثر اجتماعی، ارزش ادراک شده و نوآوری مصرف‌کننده بر قصد خرید محصولات ارگانیگ می‌باشد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش در زمره تحقیقات توصیفی – پیمایشی قرار دارد. جامعه آماری پژوهش کلیه مصرف‌کنندگان محصولات ارگانیک شهر کرج می‌باشد که پس از تعیین حجم نمونه به روش مدل‌یابی معادلات ساختاری از روش نمونه‌‌گیری خوشه‌ای در دسترس استفاده شد. ابزار گردآوری داده‌ها در این پژوهش، پرسشنامه استاندارد پرسواد و اسچیلو (2017) بوده، که پایایی این پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی و روایی آن نیز از طریق روایی محتوا و روایی سازه مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری از نرم‌افزار Smart PLS استفاده گردید. پس از بررسی برازش مدل، نتایج پژوهش حاکی از آن است که هویت اجتماعی و اثر اجتماعی بر قصد خرید محصولات ارگانیگ تاثیر معناداری دارند و نقش میانجی ارزش ادراک شده مشتریان نیز مورد تایید قرار گرفت و نقش تعدیل‌گر نوآوری مصرف‌کننده در تاثیر هویت اجتماعی و اثر اجتماعی بر خرید محصولات ارگانیک تایید نشد. %U https://cbs.uok.ac.ir/article_61806_36e32d8c3a6a1be278dc41323bd205a2.pdf