%0 Journal Article %T واکاوی پدیدارشناسانه نقش اتاق تعویض لباس مراکز خرید در به یادآوری تجارب خرید %J مطالعات رفتار مصرف‌کننده %I دانشگاه کردستان %Z 2717-0004 %A نجفی, کبری %A حیدرزاده, کامبیز %A خون سیاوش, محسن %D 2020 %\ 12/21/2020 %V 7 %N 2 %P 1-23 %! واکاوی پدیدارشناسانه نقش اتاق تعویض لباس مراکز خرید در به یادآوری تجارب خرید %K اتاق پرو %K واکنش های هیجانی و رفتاری %K تجربه مشتری %K ارزیابی مشتری %R 10.34785/J018.2020.155 %X هدف مقاله بررسی تاثیر اتاق تعویض لباس بر واکنش‌های رفتاری و هیجانی مشتریان در مراکز خرید است. پژوهش با هدف کاربردی و با روش کیفی و رهیافت پدیدارشناسی و از طریق مصاحبه عمیق با مشارکت‌کننده به بررسی امکانات اتاق تعویض لباس و رابطه آن‌ها با واکنش‌های مشتریان در جامعه زنان جوان مراکز خرید تهران پرداخته است. شواهد گردآوری شده با کدگذاری به صورت استقرایی در طی چند مرحله با کاربرد نرم افزار مکس کیودا تجزیه و تحلیل و مدل نظری ترسیم شد. کدهای اولیه به صورت کدگذاری باز ایجاد و تعداد 50 مفهوم (تصمیم‌گیری راحت، اجازه تفکر در ارزیابی، بازگشت مجدد، آزمایش لباس به تعداد زیاد، تکرار خرید، توصیه به دیگران، رضایت از خرید، اجتناب از آزمایش لباس، اجتناب از خرید، ترک فروشگاه بدون آزمایش لباس، عدم بازگشت مجدد، احساس خوب، اطمینان، امنیت، آرامش، ذوق زدگی، راحتی، رغبت، کلافگی، خفگی، پشیمانی، کاهش اعتماد، تردید، عدم آرامش، عدم راحتی، عصبانیت، غبن در خرید، کسل کننده، ناخوشایندی، نگرانی، کاربرد دمپایی، زنگ تماس، کفپوش موکت، وجود سکو، وجود صندلی، وجود گیره لباس، نبود بوی بد، نظافت و پاکیزگی، تعداد اتاق، تهویه هوا، درب مناسب، سرمایش و گرمایش، طراحی داخلی، علامت پر بودن، محل اتاق تعویض لباس، وجود قفل، ابعاد و اندازه، رنگ اتاق تعویض لباس، نور مناسب، وجود آینه)، 8 مقوله (واکنش مثبت، واکنش منفی، هیجانات مثبت، هیجانات منفی، امکانات تسهیلاتی، بهداشتی، ساختاری و اساسی) و 4 طبقه (واکنش رفتاری، واکنش هیجانی، ویژگی‌های مورد نیاز اتاق تعویض لباس و ارزیابی درست محصول) شناسایی شد. %U https://cbs.uok.ac.ir/article_61614_5e5d0b553b696470c0e22c98d37d9a0a.pdf