%0 Journal Article %T بررسی پاسخ هواداران تیم استقلال نسبت به حامی مالی تیم رقیب ‌با نقش تعدیلگر خوشحالی از ناراحتی دیگران %J مطالعات رفتار مصرف‌کننده %I دانشگاه کردستان %Z 2717-0004 %A صالحی, نسیم %A ویسی, کورش %A حاتمی خبیری, خیدان %D 2020 %\ 12/21/2020 %V 7 %N 2 %P 156-171 %! بررسی پاسخ هواداران تیم استقلال نسبت به حامی مالی تیم رقیب ‌با نقش تعدیلگر خوشحالی از ناراحتی دیگران %K نگرش قبلی %K خوشحالی از ناراحتی دیگران %K هویت هوادار %K فوتبال %R 10.34785/J018.2020.162 %X به منظور بررسی درک پاسخ هواداران تیم استقلال نسبت به حامی مالی تیم رقیب همچنین نقش تعدیلگر خوشحالی از ناراحتی دیگران، تحقیقی توصیفی از نوع مدل معادلات ساختاری اجرا شد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه هواداران تیم استقلال تهران بود(n=450). به منظور اندازه‌گیری متغیرهای تحقیق از پرسشنامه استاندارد نگرش قبلی(میتچل و اولسن)، تناسب درک شده(تامسون و اسپید)، هویت هوادار(دالاکاس و ملانکن،آنجل و همکاران)، خوشحالی از ناراحتی دیگران(دالاکاس و ملانکن،آنجل و همکاران) و پیامدهای حامیگری(اسپید و تامپسون، آنجل و همکاران، بریک ویست) در مقیاس 5 ارزشی لیکرت استفاده گردید. به منظور بررسی روایی صوری پرسشنامه از نظرات متخصصین، روایی محتوایی از مدل لاشه(CVR=0/62)، روایی‌سازه از تحلیل عاملی تائیدی و مدل معدلات ساختاری استفاده گردید. یافته‌ها نشان دادند مدل پیامد حامیگری از برازش مناسبی برخوردار است(70/0 =R2). نگرش قبلی و هویت هوادار روی پیامدهای حامیگری اثر داشتند و خوشحالی از ناراحتی دیگران نیز رابطه بین تناسب درک شده و پیامدهای حامیگری را تعدیل کرد. بطورکلی عدم تجانس در پاسخ‌های حامی موضوع جدیدی در تئوری بازاریابی ورزشی است که تا به امروز به خوبی مورد بررسی قرار نگرفته است. این موضوع نیز نیاز به تحقیقات بیشتری در آینده دارد. %U https://cbs.uok.ac.ir/article_61610_6e4da3a47116b966592c648073bb944e.pdf