%0 Journal Article %T ارائة چارچوب ادراک قیمتی در مصرف‌کنندگان مختلف اقوام ایرانی %J مطالعات رفتار مصرف‌کننده %I دانشگاه کردستان %Z 2717-0004 %A عیسوی, هیرو %A نظری, محسن %D 2020 %\ 12/21/2020 %V 7 %N 2 %P 105-133 %! ارائة چارچوب ادراک قیمتی در مصرف‌کنندگان مختلف اقوام ایرانی %K ادراک قیمت %K قوم های ایرانی %K تناسب قیمت با کیفیت %K آگاهی از ارزش %K فرهنگ %R 10.34785/J018.2020.221 %X مشتریان بر مبنای ادراک خود از قیمت، ویژگی‌های محصول و سایر عناصر آمیخته بازاریابی تصمیم می‌گیرند. بنابراین آنچه برای تصمیم‌گیران بازاریابی در سازمان‌ها اهمیت دارد، ادراک مشتریان از عناصر آمیخته بازاریابی از جمله قیمت‌های پیشنهادی است و نه واقعیت آن‌ها. پژوهش حاضر در صدد تبیین فرایند ادراک قیمت و بررسی متغیرهای اثرگذار بر ادراک قیمت در میان اقوام ایرانی و مقایسه‌ی آن با پیشینه تحقیق می-باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف در گروه تحقیقات توسعه‌ای قرار می‌گیرد. از نظر ماهیت داده‌ها و سبک تحلیل در گروه تحقیقات کیفی و با مصاحبه‌های عمیق با مشارکت‌کنندگان داده‌ها جمع‌آوری می‌شود. از منظر روش انجام پژوهش، تحلیلی – توصیفی است و داده‌های پژوهش با روش تحلیل محتوی، تحلیل می‌شوند. محیط پژوهش 3 قوم کرد، فارس و ترک می‌باشد. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که ادراک قیمتی مصرف‌کنندگان این اقوام متفاوت است و عامل این تفاوت تاثیر فرهنگ بر ادراک قیمتی آنها می‌باشد. از این پژوهش 80 کد، 14 مفهوم و 6 مقوله استخراج شده است. از 80 کد استخراج شده از مصاحبه‌ها قوم کرد در ایجاد 53 کد، قوم فارس در ایجاد 64 کد و قوم ترک در ایجاد 67 کد مشارکت داشته‌اند. %U https://cbs.uok.ac.ir/article_61605_bb613972cbcca617805fccf7bc00a316.pdf