%0 Journal Article %T تاثیر پیوندهای اجتماعی بر پاسخ مصرف کنندگان به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی %J مطالعات رفتار مصرف‌کننده %I دانشگاه کردستان %Z 2717-0004 %A حقیقی نسب, منیژه %A احدی, پری %A حقدادی, الهام %D 2020 %\ 05/21/2020 %V 7 %N 1 %P 22-46 %! تاثیر پیوندهای اجتماعی بر پاسخ مصرف کنندگان به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی %K شبکه‌های اجتماعی %K پیوندهای اجتماعی %K پاسخ به تبلیغات %K ادراک از مرتبط بودن تبلیغات %K ادراک از ارزش تبلیغات %R 10.34785/J018.2020.575 %X شبکه‌های اجتماعی، محصول تکامل تجارت الکترونیکی درمحیط وب2 است. با توجه به روند صعودی عضویت کاربران در این شبکه‌ها، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به مهم‌ترین و اثرگذارترین فعالیت‌های بازاریابی تبدیل شده است. براین اساس پژوهش حاضر به بررسی تاثیر پیوندهای اجتماعی بر پاسخ مصرف کنندگان به تبلیغات درشبکه‌های اجتماعی می پردازد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی افرادی است که عضو گروه‌های شرکت‌های خدماتی و تولیدی هستند که محصول یا خدمتی را در شبکه‌های اجتماعی تلگرام یا اینستاگرام ارائه می‌کنند. حجم نمونه نیز بر اساس نظر شوماخر و لوماکس (2004)، از یک نمونه 303 نفری از کاربران عضو گروه ها بدست آمده و از مدلسازی معادلات ساختاری برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. نتایج بیانگر آن است که پیوندهای اجتماعی با تاثیرپذیری، حمایت ازارتباطات و به رسمیت شناختن برای همکاری و مشارکت، عاملی موثر برای افزایش مشارکت مصرف کنندگان در گروه‌های آنلاین است کسب وکارها از طریق پیوندهای اجتماعی می‌توانند ادراک از مرتبط بودن و ادراک از ارزش مصرف کنندگان نسبت به تبلیغات را تحت تاثیر قرار دهند و در صورت ادراک مناسب مصرف کنندگان از تبلیغات پاسخ آنان به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی با تاثیر مثبتی همراه است در نتیجه با احتمال بالایی تبلیغات در میان مصرف کنندگان بیشتری انتشار می‌یابد و به شهرت برندها کمک می‌کند. %U https://cbs.uok.ac.ir/article_61283_87a6227e8d8b90d89ed0c685f3c73f0e.pdf