%0 Journal Article %T تحلیل محتوای پژوهش‌های مدیریت فروش و رفتار مصرف‌کننده ورزشی در ایران %J مطالعات رفتار مصرف‌کننده %I دانشگاه کردستان %Z 2717-0004 %A قاسمی, حمید %A عسگرشمسی, میثم %D 2019 %\ 08/23/2019 %V 6 %N 1 %P 267-286 %! تحلیل محتوای پژوهش‌های مدیریت فروش و رفتار مصرف‌کننده ورزشی در ایران %K ایران %K پژوهش‌های مدیریت ورزشی %K تحلیل محتوا %K رفتار مصرف‌کننده‌ %K مدیریت فروش %R 10.34785/J018.2019.510 %X هدف این پژوهش، تحلیل محتوای ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎی مدیریت فروش و رفتار مصرف کننده ورزشی در نشریات مدیریت ورزشی ایران می‌‌باشد. نوع پژوهش، آمیخته ی مبتنی بر تحلیل محتوا است. نمونه‌ی آماری کل‌شمار و شامل، ﻣﻘﺎﻻت نشریات علمی- پژوهشی ایران از سال 1382 تا پایان خردادماه 1397، برابر 331 مقاله می باشد. ابزار پژوهش برگه‌‌های کدگذاری بوده اند که روایی (راستی) آن‌ها توسط اساتید متخصص در بازاریابی ورزشی تأیید شده است. پایایی (درستی) مربوطه با ضریب توافق بین کدگذاران به وسیله فرمول پی‌اسکات (94%) بدست آمده است. بررسی های انجام شده نشان داد که ﺑﻴﺸﺘﺮ ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎی انجام شده در فصلنامه رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی با 36 مقاله ﻣﻨﺘﺸﺮ‌گردیده است. محور اﺻﻠﻲ ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎ، در حوزه‌ی ارزیابی اثر برند شدن (%2/14)، ﺑﻮد و در حوزه‌ی پژوهشی: وابستگی روانی مصرف‌کننده ورزشی (%15/21) ﺑﻮده است. (%7/86) ﭘﮋوﻫﺶ‌‌ﻫﺎ از روش ﻛﻤّﻲ و (%85/46) از نرم‌افزار آماری (SPSS) اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه است. (%4/96) پژوهش‌های مذکور دارای هدف کاربردی و گروه مشتریان کالا و خدمات ورزشی با (%39) ﺳﻄﺢ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻏﺎﻟﺐ بود که (%2/39) ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت روی آن‌ها، ﺻﻮرت ﮔﺮفته است. (%6/97) موارد از داده‌ﻫﺎی ﻣﻘﻄﻌﻲ ﺑﺎ پرسشنامه (%65/80) انجام و از داده‌ﻫﺎی ﻃﻮﻟﻲ اﺳﺘﻔﺎده نشده است. جالب توجه اینکه (%43/31) ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎ در سطح ملی و ﺗﻮﺳﻂ 3 ﻧﻮﻳﺴﻨﺪه (%2/43) اﻧﺠﺎم گردیده است. همچنین (%85/52) ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎ ﺣﺪاﻗﻞ دارای یک ﻧﻮﻳﺴﻨﺪه‌ی زن ﺑﻮده اﻧﺪ واز ﺳﺎل 1392 روﻧﺪ ﭘﮋوﻫﺸﻲ این حوزه، رﺷﺪ ﭼﺸﻢ‌ﮔﻴﺮی داشته است. بنابراین، انتظار می‌رود این پژوهش‌ها با ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻣﺴﺎئل ﻣﻮﺟﻮد و ﮔﺬﺷﺘﻪ، روﻳﻜﺮدی آﻳﻨﺪهﻧﮕﺮ جهت ﻛﺸﻒ ﻓﺮﺻﺖﻫﺎ و ﺟﻬﺖدﻫﻲ به پژوهش‌های آتی در اختیار دست اندرکاران این حوزه، قرار دهند. %U https://cbs.uok.ac.ir/article_61072_6d43861e09310989e06134ad5b73d6b3.pdf