%0 Journal Article %T طراحی اکو سیستم بازاریابی کارآفرینانه دیجیتال برای خرده فروشی های اینترنتی ایران %J مطالعات رفتار مصرف‌کننده %I دانشگاه کردستان %Z 2717-0004 %A الله دادی, مهدی %A تاج زاده نمین, ابوالفضل(اردشیر) %A ایراندوست, منصور %A سلطان پناه, هیرش %D 2019 %\ 01/21/2019 %V 5 %N 2 %P 135-154 %! طراحی اکو سیستم بازاریابی کارآفرینانه دیجیتال برای خرده فروشی های اینترنتی ایران %K اکو سیستم بازاریابی کارآفرینانه دیجیتال %K روش دلفی %K خرده‌فروشی‌های اینترنتی ایران %R %X اکو سیستم کارآفرینانه بازاریابی دیجیتال به‌عنوان شکل جدیدی برای سازمان‌دهی کسب‌وکار مطرح است که از منابع مؤثر استفاده می‌کند. پژوهشگران با بررسی مطالعات صورت گرفته و پژوهش‌های پیشین، ابتدا مفاهیم را استخراج کردند، اما با توجه به مرتبط نبودن برخی از عوامل استخراج‌شده با وضعیت کنونی خرده‌فروشی‌های اینترنتی ایران، به کمک دو روش مصاحبه و دلفی ازنظر خبرگان بهره برده شد. روش پژوهش، آمیخته کیفی و کمی است و ازلحاظ هدف، توسعه‌ای و کاربردی به شمار می‌رود. ابتدا از طریق مصاحبه با 18 نفر خبره مؤلفه‌ها شناسایی شد. سپس مدل اولیه توسط 12 نفر از مدیران شرکت‌های خرده‌فروشی اینترنتی و 3 نفر خبرگان دانشگاهی 98 شاخص و 25 مفهوم اکو سیستم بازاریابی کارآفرینانه دیجیتال شرکت‌های خرده‌فروشی اینترنتی شکل گرفت. در مرحله سوم به‌منظور تأیید مدل اولیه، از کارشناسان و مدیران شرکت خرده‌فروشی اینترنتی نظرخواهی شد و با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی دسته‌بندی شدند. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده عوامل خارجی، داخلی، ارزش‌ها و بازیگران شاکله مدل نهایی را ساختند. مدل نهایی از مفاهیم جدید توسعه محصول از طریق سرمایه‌گذاری تعاملی، کانال‌های یکپارچه، استفاده از کلان داده، مراکز خدمات پایدار، اقتصاد اشتراکی، تولید توسط مصرف‌کننده و وجود بازیگران مختلف را ارائه کرده است. %U https://cbs.uok.ac.ir/article_60905_a10b405f618cbed295a098cb65020d95.pdf