TY - JOUR ID - 61531 TI - ارائه مدلی مفهومی از شاخص‌های کلیدی برای فروشندگان کالاهای ورزشی JO - مطالعات رفتار مصرف‌کننده JA - CBSJ LA - fa SN - 2717-0004 AU - صادقی بروجردی, سعید AU - منصوری, حسین AD - استاد مدیریت ورزشی دانشگاه کردستان، سنندج، ایران. AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی ورزشی دانشگاه کردستان، سنندج، ایران. Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 7 IS - 1 SP - 145 EP - 159 KW - محصولات ورزشی KW - فروشنده KW - مشتری‌مداری KW - رفتار اخلاقی DO - 10.34785/J018.2020.439 N2 - هدف این پژوهش ارائه مدل مفهومی شاخص­های فروشندگان کالای ورزشی است. روش پژوهش حاضر کیفی با رویکرد تحلیل مضمون می­باشد. جامعه آماری پژوهش را کارشناسان حوزه فروش و فروشندگی در سطح شهر تهران تشکیل داده‌اند. روش نمونه­گیری به­صورت هدفمند بود. با توجه به اشباع نظری محقق در مصاحبه­ها 11 نفر در این پژوهش مشارکت داشتند. نتایج حاکی از استخراج 4 معیار (مشتری­مداری، دانش اطلاعاتی، رفتار اخلاقی و ویژگی­های شخصی) به همراه 11 زیرمعیار (اخلاق‌مداری، قابل اعتمادبودن، صادق‌بودن، مسئولیت‌پذیر، انتقادپذیر، توانایی پاسخ‌گویی، دانش محصول، دانش مشتری، هارمونی فروشنده با محصول، علاقه‌مند به فروش و ارتباطات) بود. یافته­های این مقاله برای صنعت خرده‌فروشی ورزشی، برای تجدید استراتژی­های فروش و بازاریابی آن‌ها مهم است به‌طورکلی می­توان گفت فروشندگان نقش بسیار مهمی در حفظ و نگهداری مشتریان دارند، اعتماد و صداقت فروشندگان سبب ایجاد حس وفاداری و قصد خرید دوباره مصرف­کنندگان می­شود هم‌چنین توانایی بالای فروشنده و ارتباطات بلند­مدت با مشتری مزیت رقابتی برای فروشگاه و برند را به همراه می آورد. UR - https://cbs.uok.ac.ir/article_61531.html L1 - https://cbs.uok.ac.ir/article_61531_e0bf1e31f6db7fed994626a36a985945.pdf ER -