%0 Journal Article %T تأثیر ارتباطات بازاریابی شبکه های‌ اجتماعی بر ارزش ویژه برند، ارزش ویژه ارتباطی و پاسخ مشتری %J مطالعات رفتار مصرف‌کننده %I دانشگاه کردستان %Z 2717-0004 %A محمدشفیعی, مجید %A رحمت آبادی, یزدان %A سلیمان زاده, امید %D 2019 %\ 08/23/2019 %V 6 %N 1 %P 105-124 %! تأثیر ارتباطات بازاریابی شبکه های‌ اجتماعی بر ارزش ویژه برند، ارزش ویژه ارتباطی و پاسخ مشتری %K ارتباطات بازاریابی %K ارزش ویژه ارتباطی %K ارزش ویژه برند %K پاسخ مشتری %K شبکه‌های اجتماعی %R 10.34785/J018.2019.420 %X هدف از این پژوهش بررسی تأثیر ارتباطات بازاریابی شبکه‌ اجتماعی بر ارزش ویژه برند، ارزش ویژه ارتباطی و پاسخ مشتری است. ابعاد ارتباطات بازاریابی شبکه های اجتماعی سرگرمی، تعامل، به روز بودن، سفارشی سازی و تبلیغات شفاهی درنظر گرفته شد. از آگاهی از برند و تصویر برند بعنوان دو بُعد اصلی ارزش ویژه برند استفاده شد. همچنین ترجیح برند، تمایل به پرداخت بالاتر و وفاداری به برند، بعنوان ابعاد اصلی پاسخ مشتری لحاظ شد. برای روایی پرسشنامه از روایی محتوا و برای پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار آن 89/0 بدست آمد. جامعه آماری پژوهش کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام چرم درسا هستند. باتوجه به حجم بالای جامعه، از نمونه‌گیری تصادفی ساده با حجم 300 نفر استفاده شد. داده‌های گردآوری شده در دو سطح آمار توصیفی و استباطی تحلیل شد. از مدلسازی معادلات ساختاری برای آزمون مدل و بررسی فرضیه های پژوهش استفاده شد. نتایج پژوهش به مدیران شبکه های اجتماعی کمک کند تا از طریق ساز و کارهای موجود در ارزش ویژه برند و ارزش ویژه ارتباطی، بر پاسخ مشتری تاثیرگذار باشند. با استفاده از نتایج این پژوهش می توان به مدیران بازاریابی پیشنهاد کرد با استفاده از ساز و کارهای پیش بینی شده در ارتباطات بازاریابی شبکه اجتماعی و همچنین با فراگیر کردن فعالیت های برند خود در شبکه های اجتماعی پاسخ های مشتریان به این فعالیت ها را مشاهده نموده و با استفاده از این سازوکارها، وفاداری مشتریان به برند خود را تقویت نموده و پاسخ مشتریان در جهت افزایش رضایت از برند را دریافت نمایند. %U https://cbs.uok.ac.ir/article_61074_0570de984a20f1205c476d722626d69d.pdf