%0 Journal Article %T طراحی مدل برندسازی در شرکتهای بیمه بازرگانی ایران با استفاده از رویکرد پژوهش ترکیبی %J مطالعات رفتار مصرف‌کننده %I دانشگاه کردستان %Z 2717-0004 %A کریمیان, لیلا %A امیر شاهی, میر احمد %A حیدرزاده, کامبیز %A غفاری, فرهاد %D 2019 %\ 08/23/2019 %V 6 %N 1 %P 245-265 %! طراحی مدل برندسازی در شرکتهای بیمه بازرگانی ایران با استفاده از رویکرد پژوهش ترکیبی %K برندسازی %K شرکت‌های بیمه بازرگانی %K رویکرد پژوهش ترکیبی %R 10.34785/J018.2019.363 %X یکی از چالش های اساسی بازاریابی خدمات این است که ناملموس‌ هستند. شاید به همین دلیل باشد که بازاریابی و فروش خدمات سخت‌تر از کالاها بوده و موفقیت در آن مستلزم به کارگیری استراتژی‌های بازاریابی و برندسازی کارآمدتر و نیز کارکنان فروش تواناتر است.این پژوهش که به طراحی مدل برندسازی خدمات در شرکت‌های بیمه بازرگانی پرداخته است، از دید روش ترکیبی (کیفی و کمی)، از منظر هدف کاربردی و به لحاظ شیوه گردآوری اطلاعات، پیمایشی است و در دو فاز صورت گرفته است. در فاز کیفی با 40 نفر از خبرگان صنعت بیمه که عمدتاً مدیران میانی و عملیاتی/روابط عمومی بودند، مصاحبه‌هایی صورت گرفت و طی آن مهم‌ترین شاخص‌های مؤثر برندسازی در شرکت‌های بیمه بازرگانی کشور استخراج گردید. در این بخش از پژوهش 132 مفهوم، 25 مقوله و 7 محور کلّی برای برندسازی شرکت‌های بیمه بازرگانی شناسایی شدند که عبارتند از: توانمندی‌های فنّی، پشتیبانی، و مدیریتی و نیز آمیزه بازاریابی خدمات، ویژگی‌های‌ محیطی، استراتژی فروش، و بازاریابی داخلی. بدین ترتیب، مدل تحقیق با استفاده از روش برخواسته از داده‌ها تبیین گردید. در فاز دوّم پژوهش برای تعیین میزان اهمّیت نسبی متغیرهای مدل و تحلیل نتایج از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی استفاده شد و مدل به دست آمده در فاز اول پژوهش مورد تأیید کمی نیز قرار گرفت. %U https://cbs.uok.ac.ir/article_61073_f86fc0d242289f7266d8107044bfaab7.pdf