%0 Journal Article %T تاثیر ارائه‎ تفکیکی قیمت محصول در مقایسه با ارائه کلی قیمت آن بر رفتار خریدار (مطالعه موردی فرودگاه مهرآباد) %J مطالعات رفتار مصرف‌کننده %I دانشگاه کردستان %Z 2717-0004 %A احمدی, صلاح %A نظری, محسن %A عفیفی, مسعود %D 2019 %\ 01/21/2019 %V 5 %N 2 %P 21-37 %! تاثیر ارائه‎ تفکیکی قیمت محصول در مقایسه با ارائه کلی قیمت آن بر رفتار خریدار (مطالعه موردی فرودگاه مهرآباد) %K "قیمت‌گذاری تفکیکی و کلی" %K "ارزش پیشنهادی‌درک‌شده" %K " سطوح پیچیدگی قیمت‌ها" %K "منصفانه بودن قیمت‎گذاری" %K "رفتار خرید" %R %X قیمت‎گذاری تفکیکی یعنی قیمت محصول را به چند جزء تقسیم کرد ولی نتوان این اجزا را جداگانه خریداری نمود (برای مثال هزینه‎ی مالیات، عوارض و خود محصول). هدف از این مقاله، بررسی تاثیر دو شیوه‏ی ارائه قیمت تفکیکی و کلی محصول بر متغیرهای میانجی از جمله ارزش پیشنهادی درک شده، منصفانه بودن قیمت گذاری و سطوح پیچیدگی می‏باشد. سپس میزان ارتباط بین متغیرهای میانجی ذکر شده با رفتار خرید مسافرین بدست آورده شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که ارائه‎ی قیمت بصورت تفکیکی باعث افزایش ارزش پیشنهادی، منصفانه بودن و پیچیده شدن درک قیمت‌گذاری‌ می‏شود و این امر منجر به اثر گذاری مثبت بر رفتار خرید مصرف کننده می‏شود. این مطالعه از نظر هدف کاربردی، از نظر روش توصیفی پیمایشی، از نظر گردآوری داده‎ها کتابخانه‎ای – میدانی و جامعه‏ی آماری مسافرین خطوط هوایی می‎باشند. تعداد نمونه با استفاده از جدول مورگان برآورد شده است. برای اعتباربخشی و تحلیل داده‏های آماری از ضریب آلفا کرونباخ، ضریب همبستگی اسپیرمن و رگرسیون خطی چندگانه به روش گام به گام در نرم افزار اس-پی اس-اس )22( استفاده شده است. %U https://cbs.uok.ac.ir/article_60909_4175af10e0108f41e5ad310162618fc1.pdf